ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

خبرهای خوش برای خانواده تئاتر کشور

در آستانه برپایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، خبرهای خوشی برای خانواده تئاتر کشور در راه است.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، در آستانه برپایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از 18 دی‌ماه و با شعار "تئاتر برای همه" در تالارهای نمایشی شهر تهران آغاز به کار می‌کند، خبرهای خوشی برای خانواده تئاتر در راه است.

افزوده شدن یک سال نمایش در شمال تهران
مرکز هنرهای نمایشی با مجموعه فرهنگی ـ هنری آسمان (فرهنگستان هنر) به زودی تفاهم‌نامه‌ای را نهایی خواهدکرد که در این راستا، مرکز هنرهای نمایشی می‌تواند نمایش‌هایی را جهت اجرای عمومی به تالار زیبای آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی ـ هنری آسمان (فرهنگستان هنر) واقع در خیابان زعفرانیه تهران معرفی کند.
در نخستین گام قرار است نمایش "رستاخیز عشق" نوشته محمد رحمانیان و به کارگردانی حسین مسافرآستانه که به انگیزه سال مولانا تولید شده، به زودی و در جشنواره تئاتر فجر، در تالار مذکور روی صحنه برود. در تفاهم‌نامه مرکز هنرهای نمایشی با مجموعه فرهنگی ـ هنری آسمان فرهنگستان هنر، بر اجرای نمایش‌های فاخر، ملی و شرقی تأکید شده است.

تأسیس موزه تئاتر کشور
موزه تئاتر کشور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی تأسیس خواهدشد.
در نخستین گام هیأتی مرکب از دفتر طرح و برنامه مرکز هنرهای نمایشی، انجمن نمایش و تعدادی از هنرمندان صاحب‌نظر به تدوین اساس‌نامه این موزه خواهندپرداخت. در عین حال، مرکز هنرهای نمایشی از هم‌اکنون این آمادگی را دارد که همه اموال موزه‌ای را برای استفاده در موزه تئاتر ایران، از طریق مرکز اسناد هنرهای نمایشی مستقر در کتابخانه مجموعه تئاترشهر جمع‌آوری کند.


ساخت مجموعه تئاترشهر2
با قول مساعد شهردار تهران ـ محمدباقر قالیباف ـ به زودی و در آستانه برپایی جشنواره تئاتر فجر، کلنگ ساخت این مجموعه در منطقه 3 شهرداری تهران به زمین زده خواهدشد.
در فاز اول ساخت این مجموعه و ظرف مدت 15 ماه، یک سالن و به تدریج چند سالن دیگر ساخته و به ظرفیت تالارهای نمایشی پایتخت افزوده خواهدشد.

مرمت و بازسازی مجموعه تئاترشهر
مجموعه تئاترشهر که جزو میراث ملی کشورمان محسوب می‌شود پس از سالها فعالیت مداوم نمایشی به زودی، بازسازی و مرمت خواهدشد.
برهمین اساس، گروهی از مهندسان خبره با طراحی و نظارت بهروز غریب‌پور کار آماد‌ه‌سازی مجموعه تئاترشهر را جهت مرمت و بازسازی آغاز کرده و تا آغاز جشنواره تئاتر فجر بخش عمده‌ای از این فعالیت به انجام خواهدرسید.


تسویه حساب تا پایان آذرماه
مرکز هنرهای نمایشی با مساعدت معاونت امور هنری، از نخستین هفته دی‌ماه با کلیه کسانی که به نوعی با این مرکز قرارداد داشته‌اند ـ اعم از گروه نمایشی و غیره ـ تسویه حساب خواهدکرد.
پیشتر قراربود تسویه حساب قراردادهای مرکز هنرهای نمایشی به شکل فصلی صورت پذیرد که انجام این مهم بدلیل دیرکرد تخصیص اعتبارات تئاتر کشور، به تعویق افتاد.