ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

گردهمایی هنرمندان تئاتردفاع مقدس افق روشنی درتئاتر ایجاد می‌کند

 
نادر برهانی‌مرند گفت:
 
در چند سال اخیر شاهد برگزاری گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس بوده‌‌ایم که بی‌شک این تعامل و نشست‌ها به سود تئاتر ایران خواهد بود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، برهانی‌مرند، کارگردان تئاتر، در گفت‌و‌گو با ستاد خبری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود: چون گروهی هنرمند با هدفی مشخص در پی رسیدن به افقی روشن هستند، بنابراین در آینده شاهد شکوفائی و درخشش این نوع تئاتر خواهیم بود.
وی درباره پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس که در رامسر برگزار می‌شود، گفت: این نوع حرکت‌ها را باید به فال نیک گرفت، به شرطی که اهداف و برنامه‌ریزی‌های آن به صورت بلند مدت باشد.
وی در ادامه افزود: وقتی هنرمندان سراسر ایران در چنین کارگاه‌هایی دور هم جمع می‌شوند، فاصله‌ها و استرس رقابت با تهرانی‌ها از هنرمندان شهرستانی گرفته می‌شود و هنرمندان با اعتماد به نفس بیشتری در صحنه حضور می‌یابند.
کارگردان نمایش "پائیز" درباره هنرمند و رابطه‌اش با دفاع مقدس اظهار داشت: هنرمندی که فرزند زمان خود باشد هیچ گاه نمی‌تواند از هشت سال تاریخ معاصر کشورش به سادگی بگذرد.
برهانی‌مرند خاطر نشان کرد: در این هشت سال شخصیت نسلی در ایران شکل گرفت. پس هنرمندی که با اجتماع خود تعامل دارد، نمی‌تواند تغییرات حاصل از هشت سال را نبیند و بی‌تفاوت باشد.
این کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب که تئاتر ایران احتیاج به هیچ جشنواره‌ای ندارد تصریح کرد: در تئاتر دفاع مقدس شاهد برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی هستیم که این نوع عملکردها مثبت است. چون به ساختن هنرمند منتهی می‌شود. اما برگزاری جشنواره‌ها به اجرای تئاتر برای تئاتری‌ها یا مخاطبان خاص منجر خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر تئاتر می‌خواهیم باید به جای این که هر اداره‌ای برای خود جشنواره برپا کند به فکر ساخت سالن، برنامه‌ریزی کلان و افزایش بودجه برای تئاتر باشیم.
وی در ادامه تاکید کرد: تئاتر باید برای تماشاگر باشد، پس چه بهتر که رابطه هنرمند با مردم و مردم با تئاتر رابطه‌ تنگاتنگی باشد.
وی افزود: امیدوارم اتفاقاتی چون گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس در دیگر بخش‌های تئاتر ایران نیز رخ بدهد تا به تئاتری شکوفا در ایران دست یابیم.
این نویسنده و کارگردان تئاتر کشورمان، اهمیت پژوهش در میان هنرمندان تئاتر دفاع مقدس را چنین ارزیابی کرد: هنرمندان تئاتر مادامی که هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده باشند، نمی‌توانند آثار تاثیرگذاری در تئاترخلق کنند و این درک تنها با پژوهش، مطالعه و ارتباط با رزمندگان میسر خواهد شد.