تغییر مکان

بعلت نقص در سیستم بلاگفا این وبلاگ به آدرس http://entekhabreshteh.blogsky.com تغییر مکان یافت.

قابل توجه داوطلبان متقاضي رشته‌هاي تحصيلي مراكز تربيت معلم وزارت آموزش و پرورش (ويژه فرهنگيان) و همچ

سازمان سنجش آموزش كشور بدينوسيله به اطلاع كليه شاغلين رسمي و پيماني وزارت آموزش و پرورش كه مطابق ضوابط ذيل متقاضي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي ويژه فرهنگيان در مراكز تربيت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش در آزمون سراسري سال 1389 مي‌باشند، مي‌رساند كه اين دسته از داوطلبان لازم است از تاريخ 5/4/1389 لغايت 15/4/1389 با مراجعه به سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org و ورود به لينك مربوط، نسبت به پرداخت مبلغ 000/15 (پانزده هزار) ريال به صورت الكترونيكي بمنظور اعلام علاقمندي براي پذيرش در رشته‌هاي تحصيلي مراكز تربيت معلم اقدام نمايند. در غير اين صورت مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مراكز تربيت معلم (ويژه فرهنگيان) در آزمون سراسري سال 1389 نخواهند بود. همچنين آن دسته از داوطلبان شركت كننده آزمون سراسري سال 1389 كه در هنگام ثبت‌نام در آزمون، علاقمندي خود را به مؤسسات غيردولتي و غيرانتفاعي و دانشگاه پيام نور اعلام ننموده‌اند و هم‌اكنون متقاضي اعلام علاقمندي مي‌باشند، مي‌رساند اين دسته از داوطلبان نيز در صورت تمايل براي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مؤسسات ذيربط لازم است در تاريخ‌هاي تعيين شده، با مراجعه به سايت سازمان و ورود به لينك مربوطه، نسبت به پرداخت مبلغ 000/30 (سي هزار) ريال به صورت الكترونيكي بمنظور انتخاب رشته‌هاي مؤسسات ذيربط اقدام و علاقمندي خود را براي انتخاب دوره‌هاي مذكور اعلام نمايند.

ادامه نوشته

مشاهده ودریافت کارنامه نتايج علمي داوطلبان آزمون سراسري سال 1388

اعلام نتایج کنکور سراسری 1388

برای مشاهده ودریافت کارنامه نتايج علمي داوطلبان آزمون سراسري سال 1388 اینجا را کلیک نمایید.

مشاهده و دریافت فایل دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1388

اعلام نتایج کنکور

براي مشاهده و دریافت فایل دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1388 اينجا را کليک نماييد

تاريخ نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1388، تاريخ، محل و نحوه توزيع دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصي

اعلام نتایج کنکور سال 1388

سازمان سنجش آموزش كشور ضمن آرزوي موفقيت براي خواهران و برادران داوطلب شركت كننده در آزمون سراسري سال 1388 هر يك از گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي بدين وسيله به اطلاع داوطلبان آزمون مذكور مي‌رساند كه نتيجه اوليه آزمون به صورت كارنامه تنظيم و كارنامه مذكور در روز 10/5/88 بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس www.sanjesh.org قرار داده مي‌شود. هريك از داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري سال 1388 مي‌توانند از روز شنبه 10/5/1388 به منظور اطلاع از نتيجه آزمون خود و مشاهده كارنامه نتايج اوليه و پرينت از آن به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و با وارد نمودن شماره پرونده، شماره داوطلبي و شماره شناسنامه يا كدرهگيري و شماره پرونده و يا مشخصات كارت اعتباري ثبت‌نام و شماره شناسنامه اقدام نمايند.
     ضمناً آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته‌‌هاي تحصيلي در اين آزمون شده‌اند‌، لازم است براي دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) آزمون سراسري سال 1388 (اين دفترچه راهنما همزمان نيز بر روي سايت سازمان قرار داده مي‌شود) به شرح ذيل اقدام نمايند.
1ـ دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون از روز ‌شنبه 10/5/88 لغايت روز ‌شنبه 17/5/88 در باجه مركزي پست شهرستانها و در شهرستانهاي بزرگ در مناطق پستي شهرستانهاي ذيربط توزيع مي‌گردد. آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي گرديده‌اند در صورت تمايل به دريافت دفترچه شماره 2، مي‌توانند با مراجعه به مراكز پستي شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ 5000 (پنج‌هزار)  ريال در مهلت مذكور به عنوان كارمزد توزيع دفترچه راهنماي انتخاب رشته به شركت پست جمهوري اسلامي ايران، نسبت به دريافت آن اقدام نمايند.
2- دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي براي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي سال 1388 ( دفترچه راهنماي شماره2 شامل دفترچه شماره 2 گروه آزمايشي علوم رياضي وفني و گروههاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي به رنگ مشكي، دفترچه شماره 2 گروه آزمايشي علوم تجربي و گروههاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي به رنگ سبز و دفترچه شماره 2 گروه آزمايشي علوم انساني و گروههاي آزمايشي هنر وزبانهاي خارجي به رنگ آبي) آزمون سراسري حاوي كليه شرايط و ضوابط اختصاصي رشته هاي مختلف تحصيلي دوره هاي روزانه ، شبانه، نيمه‌حضوري، مجازي و بين‌الملل دانشگاهها و موسسات آموزش عالي، رشته‌هاي تحصيلي موسساتي كه به روش نيمه‌متمركز دانشجو مي پذيرند، دانشگاه پيام نور (آموزش از راه دور)‌، موسسات آموزش عالي غير انتفاعي و غير‌دولتي و مراكز تربيت معلم وابسته وزارت آموزش و پرورش و همچنين توضيحاتي در باره نحوه تكميل فرم انتخاب رشته توسط داوطلباني كه براساس مندرجات كارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر يك از دوره هاي فوق الذكر مي باشند هم‌چنين نحوه مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور و نحوة تكميل نمودن فرم انتخاب رشته مي‌باشد.
   1-2-به هر يك از داوطلبان گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني ، علوم تجربي و علوم انساني، دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي ذيربط تحويل مي‌شود.
 2– 2– به هر يك از داوطلبان گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني ، علوم تجربي و علوم انساني كه بر حسب مورد در گروه آزمايشي هنر و يا زبانهاي خارجي و يا هم گروه هنر و هم زبانهاي خارجي شركت نموده  باشند، همانند داوطلبان بند 1 – 2 فوق منحصراً دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي اصلي يعني علوم رياضي و فني يا علوم تجربي و يا علوم انساني داده خواهد شد.
3-2- به داوطلباني كه منحصراً در گروه آزمايشي هنر و يا منحصراً در گروه آزمايشي زبانهاي خارجي و يا در گروههاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي متقاضي شده اند،  يكي از دفترچه هاي راهنماي انتخاب رشته يعني دفترچه راهنماي انتخاب رشته علوم رياضي و فني و گروههاي هنر و زبانهاي خارجي يا علوم تجربي و گروههاي هنر و زبانهاي خارجي و يا علوم انساني و گروههاي هنر و زبانهاي خارجي داده خواهد شد.
3- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1388 از تاريخ انتشار نتيجه اوليه آزمون (10/5/88) 5 روز فرصت داده مي‌شود كه ابتدا نسبت به تهيه و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) گروه آزمايشي مربوط و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي (اين دستورالعمل از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش قابل دريافت مي باشد) اقدام نموده و كد رشته محل هاي مورد نظر خود را (برابر ضوابطي كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج گرديده) استخراج و به ترتيب تقدم علاقه مرتب نمايند. پس از آن، كد رشته‌هاي انتخابي خود را ابتدا در فرم پيش‌نويس مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج و پس از اطمينان از صحت كد رشته محل‌هاي انتخابي بمدت 3 روز براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي با وارد كردن كد رهگيري و شماره پرونده يا مشخصات كارت اعتباري ثبت‌نام و شماره شناسنامه نسبت به ثبت كد رشته محلهاي تحصيلي مورد علاقه از رشته‌هاي تحصيلي گروه آزمايشي مجاز يا گروههاي آزمايشي مجاز در دوره‌هاي مختلف روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي و بين‌الملل دانشگاهها، مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي وغيردولتي، دانشگاه پيام نور و مراكز تربيت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش اقدام و نسبت به تكميل فرم مذكور در مدت زماني كه در نظر گرفته شده است (سه روز) اقدام نمايند. بديهي است پس از تأئيد نهايي كد رشته‌هاي انتخابي توسط داوطلب، شماره رمز 15 كاراكتري توسط سيستم به عنوان رسيد در اختيار داوطلب قرار داده خواهد شد اين رسيد پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات در يك صفحه مجزا ارائه مي شود و داوطلبان بايستي توجه داشته باشند كه فقط يك بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده مي‌شود و درصورت انتخاب رشته و دريافت رسيد 15 كاراكتري به هيچ عنوان اجازه تصحيح و يا انتخاب رشته مجدد را ندارند. لذا داوطلبان بايستي در انتخاب رشته نهايت دقت را داشته باشند. ضمناً به داوطلبان توصيه مي‌گردد پس از دريافت رسيد از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست كد رشته هاي انتخابي خود در فرم انتخاب رشته اينترنتي كه بالاي آن رسيد 15 كاراكتري و شماره پرينت درج گرديده است يك نسخه پرينت تهيه و آن را تا زمان اعلام نتايج نهايي نزد خود نگهداري نمايند.
4- تذكرات مهم:
(1) داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته ‌مي‌باشند براي اينكه مراحل انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را با موفقيت به پايان برسانند و مشكلي براي آنان بوجود نيايد، لازم است اطلاعيه‌هاي اين سازمان، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و شرايط و ضوابط مؤسساتي كه به صورت شرايط خاص پذيرش مي‌نمايند و هم چنين دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي را به دقت مطالعه نمايند.
 (2) كليه دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي به شرط قبولي و اخذ گواهينامه دوره پيش دانشگاهي حداكثر تا شهريورماه 1388حق انتخاب رشته خواهندداشت.
(3) داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري سال 1387 مشمول بند ذيل، حق انتخاب رشته هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1388 را ندارند. بديهي است در غير اينصورت به عنوان متخلف تلقي و برابر مقررات مربوط با آنان رفتار خواهدشد.
- پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي روزانه (‌اعم از متمركز يا نيمه متمركز) آزمون سراسري سال 1387 كه بدون اخذ مجوز شركت كرده‌اند.
(4) از آنجاكه بر اساس ضوابط آزمون سراسري سال 1388 منحصراً آن دسته از داوطلباني كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا شاغل به تحصيل در دوره پيش‌دانشگاهي بوده‌اند، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون بوده، بنابراين آن دسته از داوطلبان نظام جديد آموزش متوسطه  كه به دوره پيش دانشگاهي راه نيافته اند، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1388 نبوده اند . بديهي است چنانچه در آزمون شركت نموده و مجاز به انتخاب رشته تلقي شده باشند ، مجاز به تكميل فرم انتخاب رشته نمي باشند و درصورت تكميل فرم انتخاب رشته از گزينش نهايي حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهدشد.
تبصره: داوطلبان شركت‌كننده در آزمون سراسري سال 1388 كه ديپلم آنان كار دانش و يا فني و حرفه‌اي نظام جديد مي‌باشد، طبق ضوابط مجاز به شركت در آزمون نبوده‌اند، مگر اينكه داراي مدرك فوق ديپلم باشند و يا دورة پيش‌دانشگاهي را گذرانده باشند.
     ضمناً به اطلاع مي‌رساند نظر به اينكه فهرست اسامي داوطلبان واجد شرايط انتخاب رشته هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1388 (داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ) به صورت مكتوب و ازطريق روزنامه ها و نشريه پيك سنجش اعلام نخواهدشدو هر داوطلب بايد به سايت سازمان مراجعه و پس از وارد كردن شماره پرونده، شماره داوطلبي و شماره شناسنامه و يا كد رهگيري، شماره پرونده و يا مشخصات كارت اعتباري ثبت‌نام و شماره شناسنامه از وضعيت خود در آزمون سراسري سال 1388 مبني بر اينكه مجاز به انتخاب رشته مي باشد و يا نمي باشد مطلع گردد، لذا به كليه داوطلبان شركت‌كننده حاضر در جلسه آزمون سراسري سال 1388 اكيداً توصيه مي شود كه براي ورود به سايت سازمان و اطلاع از نتيجه آزمون خود به شرح فوق عمل كنند.
ضمناً داوطلبان گرامي سوالات خود را از شماره تلفن‌هاي 99-88923595 يا با بخش پاسخگويي اينترنتي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني
www.sanjesh.org در ميان بگذارند.

تاريخ اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته­هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) و همچنين كد رشته محل­ه

انتخاب رشته کنکور

بدين­وسيله به اطلاع كليه داوطلبان آزمون سراسري سال 1388 كه مجاز به انتخاب رشته خواهند شد، مي­رساند كه اطلاعيه اين سازمان درباره اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته و همچنين ظرفيت­هاي جديد برخي از رشته­هاي تحصيلي دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال 1388 از طريق سايت اينترنتي اين سازمان و همچنين نشريه پيك­سنجش مورخ 12/5/88 منتشر خواهد شد.
لذا داوطلبان لازم است قبل از انتخاب رشته از مفاد اين اطلاعيه كه از تاريخ 10/5/88 در سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني:
www.sanjesh.org يا نشريه پيك­سنجش مورخ 12/5/88 منتشر مي­شود، مطلع و با توجه به مفاد اطلاعيه مذكور، نسبت به انتخاب رشته اينترنتي خود اقدام نمايند.

نحوه انتخاب رشته‌هاي‌ تحصيلي‌ ‌دانشگاه ‌شاهد در ‌آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1388 اعلام شد

انتخاب رشته پهنابی

پيرو شرايط وضوابط پذيرش دانشجومندرج درصفحه 43دفترچه راهنماي شركت در‌آزمون سراسري سال 1388  درخصوص نحوه اعلام علاقمندي به انتخاب رشته هاي تحصيلي دانشگاه شاهد ، بدين‌وسيله به اطلاع متقاضيان به انتخاب رشته هاي تحصيلي دانشگاه مذكور مي رساند،كليه داوطلبان درصورتيكه مجازبه انتخاب رشته شده باشند حتي اگر درزمان ثبت نام براي گزينش دررشته هاي اين دانشگاه اعلام علاقمندي ننموده باشند درصورت تمايل با درنظرداشتن شرايط وضوابط دانشگاه مي توانند نسبت به انتخاب رشته هاي اين دانشگاه  براساس شرايط وضوابط مندرج در دفترچه راهنماي  انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2)دراولويت هاي 1تا 100فرم انتخاب رشته خوداقدام نمايند، ضمناًلازم به توضيح است كه نتايج اوليه افراد واجد شرايط(ازبين انتخاب رشته كنندگان دانشگاه شاهد)دهه آخر مردادماه اعلام خواهدشد كه معرفي شدگان لازم است براساس برنامه زماني كه ازطرف دانشگاه درهمان تاريخ به اطلاع مي رسد،براي شركت درساير مراحل پذيرش اقدام كنند.
لذا داوطلبان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتربه دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) اين سازمان مراجعه نمايند.

10مرداد،نتايج اوليه آزمون سراسري اعلام مي‌شود

پور عباس.پهنابی

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:نتايج اوليه کنکور سراسري سال 88 به همراه کارنامه داوطلبان ، دهم مرداد اعلام مي شود.

به گزارش سرويس دانشگاه برنا، به نقل از واحد مرکزي خبر ،نتايج اوليه کنکور سراسري سال 88 به همراه کارنامه داوطلبان ، دهم مرداد اعلام مي شود.

بنا به اين گزارش نتايج در پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org منتشر مي شود.
عبدالرسول پور عباس ، رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در اين باره گفت : اميدواريم که نتايج اوليه به همراه کارنامه اوليه در اختيار داوطلبان 10 مرداد اعلام شود.
وي افزود: بعد از اعلام نتايج ، به داوطلبان چهار روز فرصت داده مي شود که نتايج خود را مطالعه کنند و پس از آن پنج روز مهلت خواهند داشت تا انتخاب رشته خود را وارد سيستم سازمان سنجش کنند.
پور عباس همچنين گفت : سه شنبه ، 30 تيرماه ، سي دي "سامان رشته " در سراسر کشور از سوي سازمان سنجش آموزش کشور توزيع خواهد شد .
رئيس سازمان سنجش آموزش کشور افزود : محتويات اين سي دي شامل : اطلاعاتي راجع به رشته ها ،نحوه  انتخاب رشته ، اطلاعات شناخت از دانشگاه ها و توصيه هايي به داوطلبان و خانواده هاي آنها است.
وي تصريح کرد : از 11 مرداد نرم افزار انتخاب رشته مجازي روي پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org گشايش مي يابد، و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي توانند از ميان 200 رشته پيشنهادي از حدود 3000 رشته در هر گروه ، رشته هاي مورد نظر را انتخاب کنند.
همچنين سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد : با اشاره به افزايش حدود سي درصدي پذيرش در دانشگاه ها ،امسال ظرفيت پذيرش در دانشگاه ها در دوره روزانه 81000 نفر و در دوره شبانه 25000 نفر است.

pahnabi

قابل توجه داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه فرزندان و همسران جانبازان 25 الي 49 درصد در آزمون سراسري

به اطلاع فرزندان و همسران جانبازان 25 الي 49 درصد كه در آزمون سراسري سال 1388 شركت نموده­اند مي­رساندكه به منظور استفاده از باقي­مانده ظرفيت 5 درصدي شاهد، مي­توانند تا تاريخ 15/5/88 به سايت ايثار به نشاني اينترنتي www.isaar.ir مراجعه و نسبت به اخذ كد رهگيري 12 رقمي اقدام نمايند ودر صورتي كه مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسري 1388 گرديدند كد مذكور را در زمان انتخاب رشته اينترنتي در محل مربوط درج نمايند تا در اين سهميه قرار گيرند.

روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور

pahnabi

سؤالات و كليد اوليه گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني،‌علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي

داوطلبان گرامی
ضمن آرزوي توفيق براي داوطلبان شركت‌كننده در آزمون سراسري سال 1388 ، به منظور دسترسي هرچه سريعتر داوطلبان به سؤالات گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني،‌علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي ، به اطلاع مي‌رساند، سؤالات هريك از گروههاي آزمايشي به شرح ذيل در سايت سازمان نصب و در دسترس داوطلبان عزيز قرار مي گيرد

گروه آزمايشي علوم رياضي و فني :ساعت 12:05 روز پنج شنبه 4/4/88

گروه آزمايشي هنر: ساعت 30/19 پنج شنبه 4/4/88

گروه آزمايشي علوم تجربي: ساعت 12:05 روز جمعه5/4/88

گروه آزمايشي زبانهاي خارجي: ساعت 30/19 روز جمعه 5/4/88

گروه آزمايشي علوم انساني: ساعت 12:05روز شنبه6/4/88

تذکر بسيار مهم
ذکر اين نکته ضروري است که کليدي که بر روي سايت قرار خواهد گرفت ، کليد اوليه مي باشد. در روزهاي آينده کليد نهايي که پاسخنامه داوطلبان بر اساس آن تصحيح خواهد شد از طريق سايت سازمان سنجش منتشر مي گردد


داوطلبان گرامي فايلهاي دفترچه با فرمت pdf مي باشد و بايد براي مشاهده آن از نرم افزار Acrobat Reader استفاده نماييد (داوطلبان می توانند در صورت تمایل با کلیک سمت راست بر روی دفترچه مورد نظر خود و انتخاب Save Target As فایل را بر روی دستگاه خود ذخیره نموده و با نرم افزار Acrobat Readerاز آن استفاده نمایند )
 
سئوالات گروه آزمايشي رياضي و فني سال 1388 :
دفترچه عمومی                                           دفترچه اختصاصی
                

  • سئوالات گروه آزمايشي هنر سال 1388 :
  • دفترچه عمومي        دفترچه اختصاصي شماره یک      دفترچه اختصاصي شماره دو

     

     
  • سئوالات گروه آزمايشي علوم تجربي سال 1388
  •  
     
     
     

     

    پهنابی.pahnabi

     

    قابل توجه داوطلبان آزمون سراسري

     

    جهت مشاهده و پرينت کارت شرکت در آزمون سراسري سال 1388 اینجا را کلیک نمایید

    برای انتخاب رشته های شرایط خاص آزمون سراسری سال 1388 اینجا را کلیک نمایید

    براي نمايش برگ‌راهنماي‌ شركت‌ درآزمون‌ سراسري سال‌ 1388 کليک نماييد

    تاريخ‌، نحوه‌ پرينت ‌ كارت‌ و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون ‌ سراسري‌ سال‌ 1388 اعلام شد

     PAHNABI

    بدين‌وسيله به اطلاع داوطلبان آزمون سراسري سال 1388 مي‌رساند، آندسته از داوطلباني كه اطلاعات كارت اعتباري خود را (شامل: شماره پرونده، شماره كاربر، شماره كارت، شماره رمز و كد رهگيري) در اختيار ندارند مي‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه عكسدار و يا كارت ملي با مراجعه به نمايندگان سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌هاي رفع نقص در تهران و شهرستانها (آدرس باجه‌هاي رفع نقص در اطلاعيه اين سازمان در تاريخ 24/3/88 در سايت سازمان و 25/3/88 و 1/4/88 در هفته‌نامه پيك سنجش درج شده است) نسبت به دريافت اطلاعات خود شامل شماره پرونده و شماره داوطلبي اقدام و سپس با مراجعه به سايت سازمان نسبت به پرينت كارت ورود به جلسه اقدام نمايند.

    روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور

     

    راهنماي شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال‌1388

    داوطلبان‌ گرامي ضمن آرزوي موفقيت‌ براي شما جهت  ادامه‌ تحصيل‌ در مقاطع‌ مختلف آموزشي كسب‌ مراتب‌ عاليه‌ علم، مطالعه اين مطالب به منظورآشنائي با اطلاعات عمومي شركت‌ در آزمون‌ سراسري سال 1388 توصيه مي‌شود.   الف): زمان برگزاري آزمون در گروههاي آزمايشي مختلف:
    جدول برگزاري آزمون داوطلبان‌ گروه‌هاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ ریاضی ‌و ‌فنی، هنر، علوم تجربی، زبان‌هاي‌ خارجي‌ و علوم انساني

    نام آزمون روز و تاريخ آزمون ساعت شروع فرآيند آزمون
    ‌عمومي‌ و اختصاصي‌گروه ‌آزمايشي‌ علوم ‌ریاضی‌ و‌ فنی پنجشنبه مورخ 4/4/88 30/7 صبح
    ‌عمومي‌ و اختصاصي‌گروه ‌آزمايشي هنر پنجشنبه مورخ 4/4/88 00/15 بعدازظهر
    ‌عمومي‌ و اختصاصي‌گروه ‌آزمايشي‌ ‌علوم ‌تجربی جمـعه مورخ 5/4/88 30/7 صبح
    ‌عمومي‌ و اختصاصي‌گروه ‌آزمايشي‌ ‌‌زبان‌هاي ‌خارجي جمـعه مورخ 5/4/88 00/15 بعدازظهر
    ‌عمومي‌ و اختصاصي‌گروه ‌آزمايشي‌‌ علوم انساني شنـبه مورخ 6/4/88 30/7 صبح

    خيلي مهم: در هاي‌ ورود به‌ جلسه‌‌ امتحاني ‌در صبح‌ روزهاي ‌امتحان ، رأس ‌ساعت 7 (هفت صبح) و در بعدازظهر رأس ساعت14:30 (دو و سي دقيقه بعدازظهر) بسته‌ خواهد شد. لذا داوطلبان‌ بايد يك ساعت قبل ‌از بسته ‌شدن ‌در هاي‌ ورودي‌ در محل‌ حوزه‌ امتحاني ‌حاضر باشند.

    pahnabi 

    ب)پاسخنامه‌ و نكات‌ مهمي‌ درباره‌ آن‌ :
    - در جلسه‌ آزمون‌ عمومي‌ و اختصاصي‌ به‌ هر يك‌ از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي يك پاسخنامه و به هر یک از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم ریاضی‌ و ‌فنی، علوم تجربي و علوم انساني دو پاسخنامه (پاسخنامه آزمون عمومي يا پاسخنامه شماره 1 و پاسخنامه آزمون اختصاصي يا پاسخنامه شماره 2) داده‌ مي‌شود. در مستطيل‌ بالاي‌ پاسخنامه‌ شماره‌ داوطلب‌، نام‌ خانوادگي‌ و نام‌ و گروه‌ آزمايشي‌ درج‌ شده‌ است‌. نمونه‌ قسمتي‌ از پاسخنامه‌ در اين راهنما چاپ‌ شده‌ است‌ كه‌ بايد پس‌ از ملاحظه‌ آن‌ به‌ نكات‌ زير توجه‌ كرد.
    - در مستطيل‌ بالاي‌ پاسخنامه‌ مطلقاً نبايد چيزي‌ نوشت‌ يا علامتي‌ گذاشت‌ و به‌ غير از محل‌هاي‌ مشخص‌ شده‌ در روي‌ پاسخنامه‌ از نوشتن‌ و يا علامتگذاري ‌‌در ساير محل‌ها خودداري ‌شود در غير اينصورت ‌‌فرد ‌بعنوان ‌‌متخلف‌ شناخته شده وپاسخنامه وي تصحيح نخواهد شد. داوطلب به محض دريافت پاسخنامه‌ (اعم از پاسخنامه آزمون عمومي يا پاسخنامه شماره 1 و پاسخنامه آزمون اختصاصي يا پاسخنامه شماره 2) بايد شماره‌ آن را با شماره‌ برچسب صندلي‌ و شماره‌ پرينت كارت‌ ورودي‌ خود مقايسه‌ كند تا مطمئن‌ شود بين‌ آنها هيچ‌ اختلافي‌ نيست‌ و در صورت‌ مشاهده‌ تفاوت‌، بي‌درنگ‌ موضوع‌ را به‌ نزديكترين‌ مراقب ‌جلسه‌ اطلاع‌ داده و موضوع‌ را پيگيري تا اختلاف‌ برطرف‌گردد.

    pahnabi 

    - طرز پاسخ‌ دادن‌ به‌ سؤالات: 1- داوطلب‌ بايد محل‌ مخصوص‌ جوابي‌ را كه‌ در پاسخنامه‌ براي‌ هر سؤال‌ در نظر مي‌گيرد به وسيلة مداد سياه‌ نرم‌ پررنگ‌ (نه‌‌ خودكار و ‌نه ‌مداد‌كپي ‌و‌...) پُر كند. براي‌ آگاهي‌ از طرز پُركردن‌ محل‌ مخصوص‌ هر جواب‌ به‌ نمونه‌ پاسخنامه‌ مندرج‌ در اين صفحه كه‌ در آن‌ به‌ سؤالات‌ شماره‌هاي‌ 1، 2، 3و 4 به‌ ترتيب‌ پاسخ‌هاي‌ فرضي‌ 2، 4، 1 و 4 داده‌ شده‌ است‌ توجه‌ شود. 2- چون ‌پاسخنامه‌ به وسيلة‌ ماشين ‌علامت‌خوان‌ تصحيح‌ مي‌شود، لذا از كثيف‌ كردن‌، تا كردن‌ و يا ‌گذاشتن‌ هر‌گونه‌ علامت‌‌ و اثري‌ بر روي‌ ‌آن خودداري‌ شود. 3- جواب‌ها بايد فقط در پاسخنامه‌ با پُركردن‌ محل‌ مخصوص‌ آنها و به وسيله‌ مداد مشكي‌ نرم‌ پر‌رنگ‌ مشخص‌ شود. پر كردن‌ محل‌ پاسخ‌ها بايد پررنگ‌ و يكنواخت‌ باشد. پاسخ‌هايي‌ كه‌ به‌ هر نحو ديگر در پاسخنامه‌ «مثلاً بجاي‌ پُركردن‌ محل‌ مخصوص‌، (×) گذاشته‌ و يا بطور يكنواخت‌ پُررنگ‌ نشود» يا در دفترچه‌‌آزمون‌ علامتگذاري‌ يا نوشته‌ شود قابل‌ تصحيح‌ و نمره‌گذاري‌ با ماشين‌ نيست‌ و به‌ همين‌ علت‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ به‌ حساب‌ نمي‌آيد. 4- در تست‌هاي‌ چهار گزينه‌اي‌ براي‌ هر پاسخ‌ صحيح‌ 3 نمره‌ مثبت‌ (سه ‌‌نمره‌ ‌مثبت‌) و براي‌ هر پاسخ‌ غلط، به ‌منظور خنثي‌‌كردن‌ پاسخ‌هاي ‌حدسي‌ يا تصادفي‌ 1‌ نمره‌ ‌منفي‌ (يك‌‌ نمره ‌منفي‌) منظور خواهد شد، بنابر اين‌ به‌ داوطلبان ‌توصيه ‌مي‌شود اگر پاسخ‌ صحيح‌ سؤالي‌ را اصلاً نمي‌دانند به‌ آن‌ سؤال‌ جواب‌ ندهند زيرا به‌ سؤال‌هاي‌ بدون‌ جواب‌ نمره‌ منفي‌ يا مثبت‌ تعلق‌ نمي‌گيرد و اگر به‌ سؤالي‌ بيش‌ از يك‌ پاسخ‌ داده‌ شود همه‌پاسخ‌ها، غلط محسوب خواهد شد و به‌ آن‌ سؤال ‌يك‌ ‌نمره ‌‌منفي (1 نمره‌ ‌منفي‌) تعلق ‌خواهد‌ گرفت.

    ج) برگزاري آزمون:
    1- آدرس حوزه‌هاي برگزاري آزمون بر روي پرينت كارت شركت در آزمون درج گرديده است. داوطلبان چنانچه در چند گروه آزمايشي شركت كرده‌اند لازم است پرينت كارت خود را در گروههاي مختلف به صورت جداگانه پرينت نمايند.
    2- ‌ قبل‌ از شروع‌ آزمون‌ فرم‌ نظر خواهي‌ حاوي‌ 10 سؤال‌ به‌ داوطلبان‌ داده‌ خواهد شد، لازم است‌ پاسخ‌ سؤالات‌ مندرج‌ در فرم‌ مذكور را از رديف‌ 301 تا 310 در پاسخنامه‌ به‌ مدت‌ 10 دقيقه‌ درج‌ نمايند.
    3- داوطلباني‌كه‌ به معارف غيراسلام پاسخ مي‌دهند و يا زبان ‌خارجي‌ امتحاني‌آنان‌ غيرانگليسي ‌مي‌باشد، لازم‌ است ‌به‌ ترتيب ‌به‌ سؤالات ‌اقليت‌هاي‌ مذهبي‌ و زبان‌ خارجي ‌غيرانگليسي‌ كه‌ به‌ ضميمه‌ دفترچه‌ آزمون‌ عمومي‌ آنان‌ الصاق‌ گرديده‌، پاسخ‌ دهند.(اطلاعات كامل در خصوص دفترچه‌هاي آزمون كليه گروههاي آزمايشي در هفته نامه‌ پيك سنجش مورخ 18/3-25/3/ و1/4/88 ونيز سايت اينترنتي سازمان به آدرس :  
    www.sanjesh.org درج گرديده‌است).

      د): تذكرات مهم:
    1- براي حضور در جلسه آزمون بايد پرينت كارت شركت در آزمون، كارت ملي يا شناسنامه عكسدار و چند مداد سياه‌ نرم‌ پر رنگ‌، مداد پاك‌كن‌، مداد تراش‌ و سنجاق‌ همراه‌ داشته‌ باشيد. 2- ازآوردن‌ وسايل‌ اضافي‌‌ مانند كيف‌دستي‌، ساك‌‌دستي‌، كتاب‌، جزوه‌، ماشين‌حساب‌، تلفن‌ همراه، پيجر، بي‌سيم، نُت، يادداشت و غيره‌ ... اكيداً خودداري‌ نماييد، درغير اينصورت‌ فرد به‌ عنوان‌ متخلف‌ تلقي‌ و برابر قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري با وي‌ رفتار خواهدشد. ضمناً از آنجا كه محلي براي نگهداري وسايل اضافي در حوزه‌هاي امتحاني پيش‌‌بيني نمي‌شود، لذا از داوطلبان تقاضا مي‌شود كه به هيچ وجه اين قبيل ‌وسايل اضافي ‌را‌ به‌ همراه خود به محل حوزه امتحاني نياورند، تاكيد مي‌گردد حفظ ‌و ‌نگهداري ‌آنها به ‌عهده مسوولين حوزه امتحاني مربوط نخواهد بود. 3- از آنجا كه‌ براساس ضوابط آزمون سراسري سال 1388 منحصراً آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ فارغ التحصيل نظام جديد آموزش متوسطه كه داراي مدرك‌ پيش‌‌دانشگاهي و يا كارداني بوده و يا تا تاريخ 31/6/88 مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني خود را اخذ مي‌نمايند ، مجاز به‌ ثبت ‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري بوده‌اند. بنابراين‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ كه‌ به‌ دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ راه‌ نيافته‌اند و يا فاقد مدرك كارداني مي‌باشند ، مجاز به‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1388 نبوده و بديهي ‌است‌ در صورت‌ شركت‌ در آزمون‌ از گزينش‌ حذف خواهند شد و يا در صورت قبولي پذيرش آنان لغو مي‌گردد. 4- از آنجا كه‌ پذيرفته‌شدگان‌ زير مجاز به‌ شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1388 نبوده‌اند، لذا چنانچه‌ داوطلباني‌ بدون‌ توجه‌ به‌ ضوابط مذكور در آزمون‌ ثبت‌نام‌ نموده‌اند در صورت‌ شركت‌ در جلسه‌ امتحان‌، طبق‌ ضوابط با آنان‌ رفتار مي‌گردد: الف) پذيرفته‌شدگان‌ دوره‌هاي‌ روزانه‌ (اعم‌ از متمركز و يا نيمه‌ متمركز) آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1387 از گزينش نهايي در رشته‌هاي دوره روزانه حذف و منحصراً در دوره‌هاي شبانه، پيام نور و مؤسسات غيرانتفاعي گزينش مي‌شوند. ب) داوطلباني‌ كه‌ تاكنون 2 بار در آزمون‌هاي‌ سراسري‌ از سال‌ تحصيلي 65-1364 به‌ بعد در رديف پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي تحصيلي دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي (اعم از متمركز و يا نيمه متمركز) قرار گرفته‌اند، از گزينش نهايي حذف خواهند شد. ج) داوطلبان نظام ‌جديد كه تا موعد مقرر (شهريور ماه سال ‌1388) موفق به دريافت مدرك دوره پيش‌دانشگاهي نمي‌شوند، حتي در صورت قبول نهايي، قبولي آنها در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي لغو خواهد شد.  يادآوري مهم- باتوجه به‌اينكه هرگونه اطلاع‌رساني در مورد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته (در مردادماه) و اعلام نتايج نهايي آزمون سال 1388 (در شهريور ماه) از طريق سايت اينترنتي سازمان  انجام مي گردد،لذا داوطلبان مي‌بايست پس ازپايان جلسه آزمون  برچسب صندلي خود را به همراه خود برده و تا اعلام نتايج نهايي آزمون نزد خود نگاه دارند. 5- داوطلبان در صورت تمايل براي اعلام علاقمندي جهت شركت در گزينش رشته‌هاي داراي شرايط خاص در اين آزمون، مي‌بايست از تاريخ 1/4/88 تا 10/4/88  براساس اطلاعيه مندرج در سايت سازمان و هفته نامه‌ پيك سنجش مورخ 18/3- 25/3/ و1/4/88  در سايت اينترنتي سازمان اقدام نمايند.   نشاني ‌‌ما: تهران  ـ ‌خيابان‌ كريم‌خان‌زند ـ بين خيابان استاد نجات‌اللهي و سپهبد قرني ـ  و آدرس الكترونيكي:
    www.sanjesh.org مي‌باشد.

     

    تاريخ‌، نحوه‌ پرينت ‌ كارت‌ و محل رفع نقص كارت  شركت در آزمون ‌ سراسري‌ سال‌ 1388 اعلام شد

    بدين‌ وسيله‌ به‌اطلاع‌ مي‌رساند آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح پنج شنبه 4/4/88 ، داوطلبان گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر پنج شنبه 4/4/88 ، داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه 5/4/88، داوطلبان گروه آزمايشي زبانهاي خارجي در بعدازظهر جمعه 5/4/88و گروه آزمايشي علوم انساني در صبح شنبه 6/4/88 در 394 شهرستان و بخش مختلف كشور (به شرح جدول شماره 1) برگزار خواهد شد.
    ‌كارتهاي‌ شركت در آزمون ‌ براي‌ كليه‌ داوطلبان‌  آزمون‌ سراسري‌سال‌ 1388 از روز دوشنبه  1/4/1388 لغايت روز سه شنبه 2/4/88 براساس‌ مندرجات‌ بند « الف‌» اين‌ اطلاعيه‌ بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار مي‌گيرد و داوطلبان پس از پرينت كارت شركت در آزمون، در صورت وجودنقص احتمالي بايستي "مطابق بند «ب» اين اطلاعيه"   به حوزه هاي رفع نقص كارت مندرج در جدول شماره 2 مراجعه نمايند.

    الف‌ - نحوه‌ و زمان پرينت كارت ورود به جلسه آزمون

       كارتهاي‌ شركت در‌ آزمون‌ كليه‌ داوطلبان‌ گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ وفني‌ ،علوم‌ تجربي‌ ، علوم‌انساني‌ ،هنروزبانهاي‌خارجي‌ از روز دوشنبه 1/4/1388 لغايت روز سه شنبه 2/4/88 براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني
    www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي شركت‌ ‌ در آزمون‌، براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به سايت اينترنتي سازمان مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات مندرج بر روي كارت اعتباري ثبت نام خود و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و كد رهگيري و شماره شناسنامه و يا  شماره داوطلبي، شماره پرونده و شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از كارت شركت در آزمون تهيه نمايند.بديهي است داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند بايدعلاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه  آزمايشي دوم و يا گروههاي آزمايشي دوم وسوم خود اقدام نمايند.بنابراين داوطلبان اين آزمون براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون ، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. لذا كليه داوطلبان بايد شخصاً براي پرينت كارت شركت در آزمون  اقدام نمايند.

    ب‌ - محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون   

    محل رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون‌كليه‌داوطلبان‌گروههاي‌آزمايشي‌علوم‌رياضي‌وفني‌، علوم‌ تجربي‌،علوم‌انساني‌ ،هنر و زبانهاي ‌خارجي‌ برمبناي‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت‌فعلي‌ آنان‌ كه‌ دربند 39 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ ، مشخص‌كرده‌اند به‌ شرح‌ جدول‌شماره‌ 1 و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره 2 مي‌باشد.

    ج-درخصوص مندرجات كارت ورود به جلسه چنانچه مغايرتي مشاهده شد ، داوطلبان لازم است به شرح زير اقدام نمايند.

    1-با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت ورود به جلسه، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي  1 ،2 ، 3 ،5 ،9 ، 12 ، 13 ، 14 ، 15 ، 16 ، 17 ، 18  ، 19 و 21 (شامل نام خانوادگي  و نام  ، شماره شناسنامه  ، سال تولد، شماره ملي  ، شماره دانش آموزي  ، عنوان ديپلم  ، سري وسريال شناسنامه  ، سال ومحل اخذ دوره پيش دانشگاهي، سال ومحل اخذ ديپلم  ، محل اخذ مدرك ماقبل ديپلم  ، محل تولد ، منطقه اخذ ديپلم  ، استفاده از بورسيه آموزگار، كارمندي، مدرك كارداني و معدل كتبي ديپلم )  كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند ،لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور در سايت و در قسمت ويرايش اطلاعات حداكثر تا تاريخ 6/4/88  مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند.
    2-چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بند10 (سهميه )كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است براي  اصلاح سهميه خود كپي كارت شركت در آزمون را بهمراه فرم استفاده از سهميه درخواستي  را حداكثر تا تاريخ 10/4/88 با پست پيشتاز به آدرس تهران سازمان سنجش آموزش كشور ـ صندوق پستي 1314 ـ 15875 ـ اداره ثبت نام- واحد رفع نقص آزمون سراسري سال 1388 ارسال نمايند .
    3-در صورتيكه داوطلبان نسبت به  بندهاي 4 ، 6 ، 7 ، 8 ، 11، 19 (گروه علوم تجربي) 23   ( جنس ، گروه آزمايشي ، زبان خارجي امتحاني  ، دين ، معلوليت،  بهياري و  محل آزمون) معترض بودند،  ضروري است  از روز دوشنبه 1/4/88 الي روز  چهارشنبه مورخ 3/4/88 از ساعت‌8 الي‌12 و‌14 الي‌18‌به نماينده‌سازمان سنجش‌مستقر‌در‌باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمايند و موضوع را دنبال نموده تا قبل از برگزاري آزمون گروه آزمايشي مربوط ، وضعيت داوطلب مشخص گردد.
    4-چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب  فاقد عكس مي باشد و يا چنانچه عكس روي كارت داراي اشكالاتي از جمله ، فاقد مهر بودن عكس ، واضح نبودن عكس و  . . . مي باشد ضروري است  از روز دوشنبه 1/4/88 الي روز چهارشنبه مورخ 3/4/88 از ساعت 8 الي 12 و 14 الي 18 به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه نمايندوموضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد.
    5-چنانچه شماره داوطلب چه به صورت عددي و يا به صورت حروف ناخوانا مي باشد  ضروري است  از روز دوشنبه 1/4/88 الي روز چهارشنبه مورخ 3/4/88 از ساعت 8 الي 12 و 14 الي 18 به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمايند وموضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد.

    د- تذكرهاي‌ مهم‌

    1-در زمان حضور در جلسه آزمون ، همراه داشتن پرينت كارت  شركت در آزمون ، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار  الزامي است .
    2-  درِحوزه هاي امتحاني صبحها راس‌ ساعت‌ 7.00 (هفت) صبح و بعداز ظهرها راس ساعت 14.30(دو و نيم بعدازظهر)  بسته خواهد شد و فرآيند آزمون صبح ها راس‌ ساعت‌ 7.30 (هفت و سي دقيقه) و  بعد از ظهرها راس ساعت  15.00 (سه بعدازظهر) آغاز مي گردد . لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهاي امتحاني به حوزه امتحاني ممانعت بعمل خواهد آمد .
    3- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون بايد علاوه بر پرينت كارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمايشي مربوط‌، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار ، فقط چند مداد سياه نرم پررنگ ،مدادتراش ، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشد.
    4-داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي  ، ساك دستي، پيجر، تلفن همراه، جزوه، كتاب، ماشين حساب، هرگونه نت و يادداشت  و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند. بديهي است كه به همراه داشتن هر كدام از وسايل مندرج در اين بند به عنوان تقلب و تخلف تلقي و با داوطلبان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «هـ» آمده است ، رفتار خواهد شد.
    5ـ براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌  شركت‌كننده‌ در گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ تجربي‌، علوم‌ انساني‌ و زبانهاي‌خارجي‌ كه‌علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمايشي‌ هنر باگذاشتن‌ علامت‌ در رديف‌ 43 تقاضانامه‌ ‌ اعلام‌ داشته‌اند،

    كارت‌ شركت در آزمون‌ گروه هنر نيز جداگانه‌ صادر گرديده‌ است‌. اين‌ دسته‌ازداوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرينت كارت‌ شركت در آزمون گروه‌ هنر را نيز علاوه‌ بر پرينت كارت‌ شركت در آزمون ‌گروه‌آزمايشي‌ مربوط‌ ازطريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور ‌ دريافت‌دارند. بديگرسخن‌ براي‌ اين‌ قبيل‌ داوطلبان‌ دو كارت‌ شركت در آزمون‌ صادرشده‌ است‌ كه‌ لازم‌ است‌ پرينت هر دوكارت‌ شركت در آزمون را از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور ‌ دريافت‌ نمايند.
    6ـ براي‌ آندسته‌ از داوطلبان‌ شركت‌ كننده‌ در گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌،علوم‌ تجربي‌،علوم‌ انساني‌ و هنر كه‌علاقه‌ مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمايشي‌ زبانهاي‌ خارجي‌ نيز با گذاشتن‌ علامت‌ در رديف‌ 44 تقاضانامه‌ مشخص‌ كرده‌اند، كارت‌ شركت در آزمون گروه  زبانهاي‌ خارجي‌ نيز صادرگرديده‌ است‌. اين‌ دسته‌ ازداوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرينت كارت‌ شركت در آزمون گروه‌ آزمايشي‌ زبانهاي‌ خارجي‌ را نيز علاوه‌ بر كارت‌ پرينت گروه‌ آزمايشي‌ مربوط‌ ازطريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور دريافت‌ دارند. به‌ ديگر سخن‌ براي‌ اين‌ قبيل‌ از داوطلبان‌ دو كارت‌ شركت در آزمون صادر شده‌ است‌ كه‌ لازم‌است‌ پرينت هر دو كارت‌ شركت در آزمون را ازطريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور دريافت‌ نمايند.
    7ـ براي‌ آندسته‌ از داوطلبان‌ شركت‌ كننده‌ در گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ تجربي‌ و علوم‌ انساني‌ كه‌علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در گروه‌ هنر و همچنين‌ گروه‌ زبانهاي‌ خارجي‌ با علامتگذاري‌ در رديفهاي‌ 43 و 44 تقاضانامه‌ مشخص‌ كرده‌اند،
    سه‌ كارت‌ شركت در آزمون (يك‌ كارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمايشي‌ اصلي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌يا علوم‌ تجربي‌ و يا علوم‌ انساني‌ و دو كارت‌ ديگر به‌ ترتيب‌ براي‌ گروه‌ هنر و زبانهاي‌ خارجي‌) صادر شده‌ است‌. اين‌ قبيل‌ ازداوطلبان‌ بايد  پرينت هر سه‌ كارت‌ شركت در آزمون را ازطريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور ‌ دريافت‌ دارند.
    8-به آن دسته از بهياران شاغل كه در آزمون سراسري سال 1388 در گروه آزمايشي علوم تجربي ثبت نام نموده‌اند علاوه بر پاسخگويي به دروس عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي مربوط، بايستي به دروس اختصاصي بهياري نيز كه در دفترچه شماره 4 درج گرديده، پاسخ دهند. وضعيت چنين داوطلباني بر روي كارت شركت در آزمون در قسمت بهياري، كلمه «بلي» مشخص شده است.
    9ـ به‌ داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ انساني‌ كه‌ عنوان‌ گواهينامه‌ دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ نظام‌جديد آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامي‌ مي‌باشد و باتوجه‌ به‌ ضوابط‌ ، لازم‌ بوده‌ است‌ علاوه‌ بر دروس‌ اختصاصي‌ گروه‌ مذكــور،درس‌اصول، عقايد و فقه‌ را نيز امتحان‌ دهند توصيه‌ اكيد مي‌شود كه‌ به‌ مندرجات‌ دفترچه‌ راهنما كه‌ بهمراه‌ كارت‌ شركت در آزمون ازطريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور قابل دريافت‌ و پرينت مي‌باشد توجه‌ نمايند. وضعيت‌ چنين‌ داوطلباني‌ كه‌ باتوجه‌ به‌ ضوابط‌ (از لحاظ‌ نوع‌ گواهينامه‌ دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌)، لازم‌است‌ درس‌ اصول‌، عقايد و فقه‌ را امتحان‌ دهند دقيقا" در دفترچه‌ راهنماي‌ شركت‌ درآزمون‌  مشخص‌ شده‌ است‌.
    10- براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلباني‌ كه‌ يكي‌ از بندهاي‌ 1يا2 يا 3 يا 4 و يا 5 رديف‌20 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاري‌ نموده‌ و مدرك‌ مورد تاييد از سازمان بهزيستي را نيز در زمان ثبت نام براي سازمان سنجش ارسال نموده اند در مقابل‌ عنوان‌ معلوليت‌ در كارت‌ شركت در آزمون، نوع‌ معلوليت‌ درج‌ شده‌ است‌. چنانچه‌ داوطلبي‌ يكي‌ از بندهاي‌ مذكور را علامتگذاري‌ ومدرك‌موردتاييدرانيز ارسال نموده ولي‌ در كارت‌ شركت در آزمون وي عنوان معلوليت مشخص‌ نشده‌، لازم‌ است‌ مراتب‌ را سريعا" به‌ نماينده‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور مستقر در واحد رفع‌ نقص‌ اطلاع‌دهد تا قبل‌ ازبرگزاري‌ آزمون‌ وضعيت‌ وي‌مشخص‌ گردد.
    11-داوطلبان‌ مشمول‌ هريك‌ از بندهاي 3 ، 4 و 5 مندرج در بند (ج) و همچنين بند 10 مندرج در بند (د) فوق  لازم‌ است‌ قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ وضعيت‌ خود رامشخص‌كرده‌باشند ، بديهي‌ است‌ درحين‌ اجراي‌ آزمون‌ و بعداز آن‌ اقدامي‌ انجام‌ نخواهد شد.
    12- از آنجا كه‌ براساس‌ ضوابط‌ آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1388 منحصرا" آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ كه‌ داراي‌مدرك‌ پيش‌ دانشگاهي‌ بوده‌ و يا دانش‌ آموز دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ مي‌باشند، مجاز به‌ ثبت‌ نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌بوده‌اند،بنابراين‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ كه‌ به‌ دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ راه‌ نيافته‌اند، مجاز به‌ شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1388 نمي‌باشند و بديهي‌ است‌ درصورت‌ شركت‌ در آزمون‌ از گزينش‌ نهايي‌ حذف‌ خواهند شد.

    هـ-  قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري

    ماده 5- تخلفات وجرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:
    الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.
    ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل :
    1- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.
    2- تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.
    3- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.
    ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.
    د- كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون جهت پاسخ به سوالات.
    هـ- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غير مجاز از آنها.
    و- هرگونه تغيير غيرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.
    ز-افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.
    ح- خريد يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.
    ماده 6- هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازاتهاي زير را درباره متخلفان دارند:
    الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذيربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.
    ب- در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.
    تبصره- آراء هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.
    ماده 7- در مورد مشمولان بندهاي (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (000/000/10) ريا ل تا يك ميليارد (000/000/000/1) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.
    ماده 8 – ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.
    ماده 9- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.
    ماده 10- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازاتهاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت موسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي مي‌باشند.
    ماده 11- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرتهاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي مي‌باشد.
    ماده 12- هر موسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسوول آنها علاوه بر محروميت دائمي از تاسيس و اداره اين گونه مراكز به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند و چنانچه موسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مديران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) مي‌باشد.
    تبصره- در مورد آموزشگاههايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذيربط مدعي‌العلوم نيز مي‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.
    درخاتمه‌ اضافه‌ مي‌ نمايد كه‌ واحد پاسخگويي‌ غيرحضوري‌ آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1388 براي‌ كليه‌ داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ حتي‌ درروزهاي‌ تعطيل‌ از ساعت‌ 8 الي‌ 12 و از ساعت‌ 13 الي‌ 16 آماده‌ پاسخگويي‌ به‌ سوالات‌ مي‌ باشد . لذا داوطلبان‌ درصورت‌ نياز مي‌توانند با شماره‌ تلفنهاي‌  99-88923595 به‌ طور مستقيم‌ (واحد پاسخگويي‌ غيرحضوري‌آزمون‌ سراسري‌ سال‌  1388) با روابط‌ عمومي‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند.

     

    نحوه توزيع كارت، موادامتحاني داوطلبان  درآزمون سراسري سال 1388

    نحوه توزيع كارت، موادامتحاني، تعداد سؤالات‌، مدت پاسخگويي‌ به‌ سوالات داوطلبان‌ گروه‌هاي‌ آزمايشي‌ پنج‌گانه‌ ونيزرشته هاي داراي شرايط خاص درآزمون سراسري سال 1388 اعلام شد.

    pahnabi پهنابی

     

    کلیک کنید

    در روزهای باقیمانده تا به کنکور چه کنیم؟

     

    کنکور(پهنابی)

    • در اواخر خرداد و قبل از کنکور فرصت مطالعه عمقي دروس به پايان رسيده و فقط باید به مرور مطالب و همچنین ،حل زمان بندي شده نمونه سئوالات كنكور هاي سنوات قبل بپردازيد.اگر جزو افرادی هستید که به هر دلیلی تا به حال ،مطالعه مناسبی نداشته اید و پرسشتان این است که  قبلا خوب درس نخواندیم و نمی دانیم که از روی چی باید ،مطالب را مرور کنیم ،یک راه حل این است که به مطالعه پاسخهای تشريحي تستهای سنوات قبل بپردازید و در واقع از روی پاسخهای آن تستها،مطالب را مرور کنید.هر چند که این راه حل،باب دلم نیست ولی برای این دسته از دانش آموزان که امیدوارم شما جزو آنها نباشید،می تواند تا حدی مثمر ثمر باشد.سایر دانش آموزان که  مطالعه و برنامه ریزی آنها صحیح و اصولی بوده ،باید از روی چکیده ی یادداشتهای خود(خلاصه برداریهایی که قبلا در هنگام مطالعه انجام داده اند) مطالب را مرور کنند.

    • تعداد قابل توجهی از سئوال ها تكرار سنوات قبل مي باشد پس آشنايي موضوعي نمونه واجب است.توصيه مي شود كه در هنگام تست زدن شرايط مشابه كنكور سراسري را در نظربگيريد مثلاً با مداد مشكي نرم پررنگ ( HB ) تست بزنيد و پاسخنامه ي مشابه پاسخنامه ي كنكور را براي پر كردن گزينه ها انتخاب كنيد . سعي كنيد از برگه ي چرك نويس براي حل تست هايي از قبيل رياضي و… استفاده نكنيد . زيرا در جلسه ي آزمون به شما برگ چرك نويس نمي دهند و شما بايد روي همان برگه سؤالات ، تست ها را حل كنيد . در حقيقت در جلسه ي كنكور فقط مي توانيد از قسمت باريك كنار صفحه هاي دفترچه ي سؤال استفاده كنيد . بنابراين اگر عادت داريد كه درشت بنويسيد و يا از فضاي زياد براي حل مسائل استفاده كنيد بايد اين عادت را ترك كنيد و مسأله حل كردن در فضاي كم را ياد بگيريد . و خلاصه اینکه شرایطی مشابه کنکور را برای خود در نظر بگیرید.حتی زمان آغاز و پایان آزمون را مشابه کنکور در نظر بگیرید. 

    •  گزينه‌هاي غلط را حذف كنيد. بايد تست‌هاي استاندارد و يا آزمون‌هاي سال‌هاي گذشته را با اطلاعات كافي پاسخ دهيد. در اين صورت بايد بتوانيد در كوتاه‌ترين زمان ممكن ، دو گزينه غلط را از ميان پاسخ‌ها حذف كنيد و در صورتي كه نسبت به دو گزينه باقي مانده به يك نسبت ترديد داريد، اولين گزينه‌اي را كه به هر دليل صحيح تلقي مي‌كنيد ، به عنوان پاسخ انتخاب نماييد.در غیر اینصورت،به تست پاسخ ندهید ،زیرا احتمال دارد، نمره منفی بگیرید.

    •  بر نگرديد! تجربه نشان داده است اكثر كساني كه پس از انتخاب پاسخ تست، بر مي‌گردند و دوباره گزينه‌هاي آن را بررسي و دست كاري مي‌كنند، با اشتباه و خطا مواجه مي‌شوند. در صورتي كه هيچ دليلي براي بازگشت و اصلاح تست وجود ندارد، به اين كار اقدام نكنيد. 

    •  يك بار بخوانيد، يك بار پاسخ دهيد! سعي كنيد از مطالعه مكرر صورت تست و گزينه‌هاي آن پرهيز كنيد صورت تست را يك بار و به طور دقيق بخوانيد و بعد گزينه‌ها را بررسي كنيد. اگر پاسخ آن را نمي‌دانيد ، جلوي شماره تست علامت بگذاريد تا بعد و براساس مدیریت زمان در جلسه کنکور که در یک مقاله دیگر در مورد آن توضیح دادیم،عمل کنید.

     •  گزينه‌هاي هم معني ومترادف ، صحيح نيستند! فقط يكي ازگزينه‌ها پاسخ صحيح تست مي‌باشد ، پس گزينه‌هايي كه از معني و مفهوم مساوي برخوردارند ، جواب صحيح تست نمي‌باشند . پس سريعا آنها را حذف كنيد و در گزينه‌هاي باقي مانده به دنبال پاسخ صحيح بگرديد.
    • مضطرب نباشيد موقعيت شما در ميان رقبايتان از هم اكنون تا حدود زیادی مشخص شده است.
    • فكر نكنيد چه مباحثي را نخوانده ايد و يا بلد نيستيد، مطمئن باشيد اكثريت قريب به اتفاق داوطلبان هم نظير شما هستند و اين فقط مشكل شما نمي باشد.
    • يكي از عوامل مهم موفقيت در كنكور خونسردي است. توجه داشته باشيد:چيزي كه گذشت ديگر قابل دسترس نيست و از بابت آن نبايد اندوهگين شد.قسمتي از اضطراب هاي ما مربوط به اعمالي است كه در گذشته بايد يا نبايد انجام مي داديم.با غصه خوردن اطلاعات شما افزايش نمي يابد بلكه متاسفانه باعث مي شود از همان اطلاعات موجود خودتان هم نتوانيد استفاده نماييد.پس فقط به فكر زمان حال و آن چيزي كه در دسترس شماست باشيد
    • در روز كنكور سطح دانش شما با ديگران سنجيده مي شود ، اما دانش شما اضافه يا كم نمي شود پس جاي نگراني وجود ندارد.تنها عاملي كه مي تواند به شما لطمه جدي بزند اين است كه در اثر اضطراب نتوانيد آنچه را مي دانيد به روي كاغذ بياوريد و تنها عاملي كه مي تواند با همين سطح معلومات نتيجه را بهبود ببخشد و گوي رقابت را از رقيبان شما بدزدد، خونسردي است.
    • زمان انجام آزمون حدود 4 ساعت به طول مي انجامد . بعضي از داوطلبان بيش از يك ساعت و نيم نمي توانند در يك جا بنشينند و همين امر باعث مي شود بيش از حد احساس خستگي كنند و مفهوم سئوالات را به درستي درك نكنند. پس بايد يك جا نشستن و مطالعه كردن را بارها تمرين كرده باشيد.بدانيد اگر به قدرت تحمل مطلوب نرسيد در نتيجه با بر طرف كردن يك خستگي عضلاني ، زمان يك تست را از دست خواهيد داد.
    • قبل از كنكور تنظيم وقت را تمرين كنيد. تا در سر جلسه مرتبا به ساعت نگاه نكنيد.
    • فقط به موفقيتي كه در توان شماست فكر كنيد.افكار بيهوده باعث مي شود از حد واقعي خودتان هم كمتر نتيجه بگيريد.
    • به اين موضو عات فكر نكنيد: نتيجه كنكور-نظر و حرف و حديث ديگران-زحمات و هزينه هايي كه پدر و مادر متحمل شده اند-دروسي كه خوانده نشده- دروسي كه دوره نشده- دروسي كه فراموش شده- سطح درسي ديگر رقيبان
    • به اين موضوعات فكر كنيد: هر چه را كه بلد باشيد حتما جواب خواهيد داد- به بهترين نحو ممكن به سئوالات پاسخ خواهيد داد-چون مي دانيد چه قدر ميدانيد پس چيزي به نام استرس وجود ندارد( چون استرس از سر عدم اطمينان است)-پاسخ ها را جابه جا نخواهيد زد-تحليل نرفتن انرژي و پايداري تا پايان جلسه-حضور به موقع- همراه داشتن تمام وسايل ضروري

    اگر خود را شكست خورده « بپندارید» شكست می خورید. اگر خود را شكست خورده نپندارید پیروزید. اگر حتی خواستار پیروزی هستید، اما « فكر می كنید» توا نایی آن را ندارید موفق نخواهید شد. اگر « فكر می كنید» كه می بازید، حتماً بازنده می شوید. اگر خود را ا نسانی عاجز و مفلوك « می دا نید» مفلوك وعاجزید. برای پیروزی و دریافت جایزه باید به خود مطمئن باشید. لزوماً همیشه قوی ترین ها  وسریع ترین ها پیروز نمی شوند. پیروز كسی است كه « فكر می كند» می تواند پیروز شود.


    • شايد به نظرتان برسد تمام مطالب را فراموش كرده ايد در صورتي كه اين چنين نيست.شما انبوهي از اطلاعات را در مغز خود دسته بندي كرده ايد كه نمي توان به يك باره همه آنها را به ياد آورد. اگر از تلقين هاي منفي ( همه چيز را فراموش كرده ام ) بپرهيزيد ، مطمئنا با قرار گرفتن در شرايط كنكور همه را به ياد خواهيد آورد.
    با فعاليت بدني سبک به خود آرامش بدهيدو در روزهاي پاياني نيم ساعت از وقت خود را به ورزش‌هايي همچون پياده‌روي، نرمش و يا شنا اختصاص دهند. عدم پياده‌روي و تحرك از عوامل تشديد اضطراب مي باشد و بايد توجه كنيد كه در دوران امتحان و كنكور، تحرك جسمي، سبب شادابي و تقويت حافظه مي شود و از بروز خستگي پيشگيري مي‌كند.
    خانواده‌ها فضاي خانه را آرام نگه دارند.
    در يك هفته باقي مانده داوطلبان كنكور از خوابشان نکاهند و خواب راحت را کنار نگذارند. 
    كنكور تمام زندگي نيست و در صورت عدم موفقيت وقت براي جبران آن وجود دارد. البته شما به یاری خدا موفق می شوید.
    استراحت كافي به خصوص در اين دوران كه سيستم مغزي بطور مداوم در حال فعاليت است بسيار ضروري به نظر مي‌رسد، چرا كه خستگي و بي‌خوابي از عوامل عمده در كاهش توان يادگيري و در نتيجه افزايش استرس و نگراني است.

    • تا72 ساعت قبل از كنكور فقط يك مرور گذرا به نكات داشته باشید.

    •در روز آزمون افرادی که آزمونشان صبح است ،ساعت 6 از خواب بيدار شويد.نيايش با خدا را فراموش نکنید .حدود 5 دقیقه نرمش سبک انجام دهید و چند نفس عمیق در هوای آزاد همراه با تفکرات مثبت انجام دهید و صبحانه كامل ميل نماييد.

    • شب آزمون حدود ساعت 9 تا 10 با آرامش به رخت خواب برويد و فقط به چیزهای خوب و آرامبخش فکر کنید.. برنامه مطالعاتي، كم خوابي، صحبت با رقيبان سيستم عصبي شما را به هم مي ريزد.روز آزمون هم با دوستان خود راجع به مسایل درسی صحبت نکنید و فقط به خود آرامش دهید.
    • شب كنكور شام سبك ميل نماييدو وسایلی که ذکر می کنم را برای روز آزمون آماده نمایید:شناسنامه،کارت ورود به جلسه،ساعت مچی،گردن بند حاوی پاک کن و مداد تراش،2عدد مداد سیاه مناسب و نرم ،دستمال کاغذی و دستمال پارچه ای،سنجاق،بطری آب و شکلات

    درضمن فراموش نكنید كه شماره داوطلبی خود را دریك جا یادداشت كنید.

     داوطلب بايد پاسخ سوال را منحصرا با مداد سياه پر رنگ پر كند و از زدن هاشور، ضربدر، نقطه چين و ... خودداري كند، همچنين اگر در صحت گزينه‌اي اشتباه كرده، آن را كامل پاك كرده و سپس گزينه درست را وارد كند.
    تعداد دفترچه‌هاي سوال در هر آزمون و زمان پاسخگويي آن مشخص شده است.

    •بعد از ديدن سئوالات كنكور اگر تعدادي از سئوالات برايتان گنگ و نا مفهوم بود ، دستپاچه و نگران نشويد و بدانيد براي بسياري از داوطلبان وضع همين طور است.( كنكور سخت براي همه سخت است) در عوض بسياري از سئوالات را هم بلد هستيد.اتلاف وقت و انرژي ثمري ندارد به خود بگوييد من تا به اينجا سعي خود را نموده ام .اعتماد به نفس در سر جلسه كنكور حتي كار نيمه تمام را به پايان مي رساند.

     جمع بندی1:

    1.  درحال حاضر اكثریت دانش آموزان این تصور را دارند كه هیچ یك از مطالبی كه تا به حال خوانده اند را به یاد ندارند اما  نگران نباشید به محض اینكه درجلسه كنكور حاضر شوید وسوالات را ببینید متوجه خواهید شد كه مطالب را به خوبی به خاطر دارید.

    2. اگرهنوز منتظر هستید تا دوره درس ها به پایان برسد وتست كار كنید بدانید كه هیچ گاه این اتفاق نمی افتد درواقع هیچ گاه دوره ی درس  ها به اتمام نخواهد رسید چون شما هرمطلبی را كه دوره كنید، مطلبی می ماند كه احساس می كنید فراموش كرده اید واحتیاج به دوره دارد. بنا براین اگر هنوز شروع به تست زدن به صورت منسجم وكنكوری نكرده اید زمان را ازدست ندهید واز همین الان شروع به تست زدن كنید.

    3.درزمان باقی مانده تا كنكور دست به كارهای عجیب نزنید. همان روش مطالعه قبلی كه تا به حال اجرا كرده اید را ادامه دهید. به هیچ عنوان ساعت خواب خود را كم نكنید زیرا بازده مطالعاتی شما را به طرز چشمگیری كاهش خواهد داد.

    4.  درزمان باقی مانده تا كنكور شب ها قبل از خواب چند دقیقه وضعیت خود را دركنكور مجسم نمایید. تصوركنید كه سرجلسه كنكور حضور یافته اید وبه پاسخ گویی سوالات مشغول هستید و به راحتی می توانید به تمامی سوالات پاسخ دهید وهیچ گونه مشكلی درجواب گویی به آنها ندارید.ویا خود را در شرایطی تصور كنید كه با سؤالات دشواری مواجه شده اید، استفاده از این روش سبب می شود تا استرس وترس شما از حضور درجلسه ی كنكور تا حد زیادی كاهش یابد.

    5.  از همین حالا وضعیت خواب وتغذیه خود را منظم كنید. حتماً به نوعی برنامه ریزی كنید كه صبح ها ساعت 6 از خواب بیدار شوید.

     جمع بندی2:

    1.الف) اگر تست های مجموعه ای را تا به حال تمام نكرده اید، از شما می خواهیم كه فقط سوال های آزمون های سراسری چند سال اخیر را امتحان دهید.
    ب) اگر تست های مجموعه ای را تا به حال تمام كرده اید، به شما توصیه می كنیم كه تورق سریع را انجام دهید، می توانید به عنوان منابع از یادداشت هایی كه تا به حال داشته اید، حاشیه نویسی های كنار كتاب ها و به ویژه دفتر تحلیل آزمون وبه طور كلی از این  نوع ابزارهای خلاصه برداری ویادداشت برداری می توانید استفاده كنید.

    2.حتماً درتمرین های تست مجموعه ای كه انجام می دهید، تكنیك های مدیریت زمان را اجرا نمایید واین مطلب را فراموش نكنید كه شما نباید درسرجلسه آزمون وقت كم بیاورید و باید برسید یك بار تمامی سوال ها را مطالعه كنید.

     جمع بندی3:

    ·     فكر كنید روز قبل از كنگور، روز پس از كنكور است وفكر كنید كه شما هم اكنون امتحان خود را داده اید ودرحد صلاحیت خودتان (هرچه كه بوده) نتیجه گرفته اید.

    ·     توصیه می كنیم فعالیت جسمی و ورزشی سبک انجام دهید، چون به شما كمك می كند تا شب كنكورراحت تر بخوابید وكلاً به شما توصیه می كنم كه چند روز مانده به كنكور، اگر بعضی ها، عادت دارید كه شب ها تا دیروقت بیدار بمانید، این عادت را كنار بگذارید وسعی كنید كه به موقع بخوابید.

    ·     سعی كنید كه یك فیلم کوتاه كمدی شاد را روز قبل از كنكور ببینید.

    ·     شب قبل از كنكور تا دیروقت بیدار نمانید.

     روز قبل از كنكور به حوزه ی برگزاری  امتحانتان سری بزنید. ودراطراف آن كمی قدم بزنید. مدت زمانی را كه طول می كشد تا از منزل به حوزه امتحانتان برسید را محاسبه كنید.

     جمع بندی4:

    وسایل اضافی دست و پا گیر را با خود به همراه نبرید ( بردن موبایل و ماشین حساب درجلسه تقلب محسوب می شود).

     خانم ها با حجاب كامل و آقایان با لباس وظاهری متعارف وساده سرجلسه حاضر شوید چون تذكردادن مسئولین حوزه به شما ممكن است، باعث آشفتگی ذهنی برای شما شود، بنا براین تمامی ضوابط ومقررات را رعایت كنید.

    ·     اگر احیا ناً صندلی شما درسرجلسه مناسب نیست و یا چپ دست هستید، قبل از شروع آزمون با لحنی محترمانه از مراقب جلسه بخواهید تا اقدامات لازم را صورت دهد.

    ·     دقت كنید با دست چرب دستتان را بر روی پاسخ برگ نكشید، اگر احیا ناً به شما كیك  دادند وكاغذ آن چرب بود ودست شما چرب شود و آن را برروی پاسخ برگ بكشید، ممكن است دستگاه قرائت گر نوری، مشكل برایش داشته باشد.

    ·     هریك ربع یك بار به ساعت مچی خود نگاهی بیاندازید.

    ·     با توجه به تحقیقات انجام شده درتست هایی كه درجواب آنها شك  دارید. اولین گزینه ای كه به ذهن شما می رسد، درست ترین گزینه می باشد. پس اگر تستی را جواب داد ه اید گزینه را تغییر ندهید مگر آنكه برای  تغییر كاملاً مطمئن باشید.

    ·     گروهی از دانش آموزان جواب تست ها را ابتدا در برگه سوالات وارد می كنند و پس ازآن به پركردن پاسخ نامه می پردازند. این روش از ریسك بالایی برخورداراست وممكن است دچار مشكلات فراوانی شوید. پس بهتر است تست ها را همان زمان كه پاسخ دادید وارد پاسخ نامه كنید وهر 10تست یك بار شماره ی سوال را با شماره ی پاسخ نامه انطباق دهید.

    ·     درصد زیادی از اشتباهات دانش آموزان مربوط به عدم دقت به فعل های آخر جملات می باشد برای اینكه درصد  این اشتباهات كاهش یابند حتماً دور فعل های آخر جملات را خط بكشید تا به این وسیله دقت بیشتری روی معنی آنها داشته باشید.

    ·     دقت داشته باشید،امتیاز تست ها با هم برابر است پس وقت خود را برای تست های سخت و مبهم یا زمان بر ازدست ندهید. به محض اینكه به این گونه تست ها برخورد كردید با زدن یك ضربدر دركنار شماره تست به سراغ تست بعدی بروید ودرانتهای پاسخ گویی به سوالات، از وقت اضافه ای كه به دلیل كنار گذاشتن این گونه تست ها به دست آورده اید، می توانید دوباره به تست هایی كه  علامت ضربدر دارند مراجعه كنید و به حل آنها بپردازید.

    ·     توجه داشته باشید، سرجلسه ی كنكور، اگرچند تا سوال اول درسی رو بلد نباشید، اصلاً روحیه تون رو از دست ندهید چون معمولاً سوال سخت رو اول هردرس می گذارند. پس، با روحیه ای قوی به پاسخ گویی ادامه سؤالات بپردازید  و مطمئن باشید كه به راحتی می توانید به سوال ها پاسخ درست رو بدهید. ( حتی سوالهای اول).

    ·     دقت كنید، سركنكور، اگر به سوال سختی رسیدید مطمئن باشید كه این سوال برای همه سخت است. اگر شما قادربه پاسخ گویی به آن سوال نیستید حتماً خیلی از داوطلبین هم نمی توانند به این سوال جواب بدهند. پس، كنار سوال علامت بگذارید از روی سوال رد بشوید و بعد از اینكه سوال ها رو تا انتها جواب دادید برگردید و روی اون سوال فكر كنید.

    در روز آخر،به شما توصیه می كنیم كه  درس نخوانید واگر طاقت واراده كافی را ندارید، فقط تا بعدازظهر روز قبل از آزمون ،یک نیم نگاهی به مطالب به صورت گذری داشته باشید.چون با معلومات 12 سال قبل خودتون و با جمع بندی یك ما هتون می روید و آزمون می دهید ودرسرجلسه آزمون حاضرمی شوید بنا براین یك روز آخر برای مطالعه اهمیت خاصی ندارد ودراین روز ،بد نیست که به استراحت  بپردازید.درهفته قبل از كنكور مطلب جدید نخوانید.

    فقط به آرامش،آرامش ،آرامش و توکل به خدا فکر کنید.

    آرزو می کنیم که به آنچه می خواهید،برسید.پیروز باشید.

     

     

    اجراي مصوبه بومي گزيني در كنكور سالهاي آينده نيز ادامه دارد

    pahnabi)) کنکور سراسری)پورعباس

    رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بومی گزینی داوطلبان کنکور سراسری در آزمونهای سالهای آینده نیز طبق مصوبه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی که بر اساس پیشنهاد سازمان سنجش نهایی شد اجرا خواهد شد.

    دکتر عبدالرسول پورعباس با بيان اينكه مصوبه بومی گزینی با مطالعه و تلاش بسیار سازمان سنجش تدوین شده به طوری که کلیه موازین آموزشی در آن رعایت شده است، گفت: پیشنهاد سازمان سنجش به شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بومی گزینی که در نهایت به تصویب این شورا رسید پیشنهاد مطالعه شده ای بود.

    وی اضافه کرد: این پیشنهاد بر اساس مطالعه عمیق و جامعی که صورت گرفت ارائه شد و به طور کامل با عدالت تطبیق دارد.

    دکتر عبدالرسول پورعباس گفت: همانطور که اعلام شده است تغییر بومی گزینی در 13 رشته پر طرفدار در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی صنایع (در گروه آزمایشی ریاضی و فنی)، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی (در گروه آزمایشی علوم تجربی)، حقوق،‌ روانشناسی و حسابداری (در گروه آزمایشی علوم انسانی ) صورت خواهد گرفت.

    پورعباس اضافه کرد: پذیرش بومی در این رشته ها پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت 60 درصد گزینش بومی و 40 درصد آزاد صورت می گیرد.

    وی افزود: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت سهمیه ایثارگران در 13 رشته مذکور، باقیمانده ظرفیت به صورت 50 درصد گزینش بومی و 50 درصد گزینش آزاد اعمال می شود.

    رئیس سازمان سنجش در تشریح نحوه پذیرش داوطلبان کنکور در سایر رشته ها جز 13 رشته مذکور گفت: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 69 و کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور، پذیرش بومی پس از کسر سهمیه ایثارگران (40 درصد) به صورت 80 درصد بومی و 20 درصد آزاد صورت می گیرد. در واقع پذیرش داوطبان در سایر رشته ها به جز این 13 رشته که اعلام شد به صورت گذشته و همانند کنکورهای قبل خواهد بود.

    پورعباس ادامه داد: در پذیرش دانشجو در سایر رشته ها (غیر از 13 رشته مذکور) در صورتی که ظرفیت ایثارگران تکمیل نشود، باقیمانده ظرفیت به صورت تماما بومی برای پذیرش داوطلبان اختصاص خواهد یافت.


    رييس سازمان سنجش آخرين تغييرات كنكور 88 را تشريح كرد

    کنکور سراسری

    دكتر پورعباس گفت: مصوبه کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در 15 اردیبهشت درباره بومی گزینی آخرین تغییر در کنکور سراسری 1388 است که بر اساس آن ظرفیت پذیرش آزاد در مقایسه با کنکور 86 و 87 در رشته های پرطرفدار افزایش یافته است.

    وي در تشریح آخرین تغییرات کنکور 88 با بیان این مطلب افزود: براساس پیشنهاد سازمان سنجش آموزش کشور و مصوبه کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در 15 اردیبهشت ماه، شرایط بومی گزینی و آزاد داوطلبان دوره های روزانه آزمون سراسری 88 تغییر کرد.
    وی گفت: تغییر بومی گزینی در 13 رشته پر طرفدار در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی صنایع (در گروه آزمایشی ریاضی و فنی)، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی (در گروه آزمایشی علوم تجربی)، حقوق،‌ روانشناسی و حسابداری (در گروه آزمایشی علوم انسانی ) صورت خواهد گرفت.
    پورعباس اضافه کرد: پذیرش بومی در این رشته ها پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت 60 درصد گزینش بومی و 40 درصد آزاد صورت می گیرد.

    رئیس سازمان از افزایش ظرفیت پذیرش آزاد در مقایسه با کنکور 87 خبر داد و گفت: در کنکور 87 پذیرش آزاد 20 درصد و بومی 80 درصد بود. بومی گزینی در سال 86 نیز به صورت 30 درصد آزاد و 70 درصد بومی اعمال شد.
    وی افزود: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت سهمیه ایثارگران در 13 رشته مذکور، باقیمانده ظرفیت به صورت 50 درصد گزینش بومی و 50 درصد گزینش آزاد اعمال می شود.
    رئیس سازمان سنجش در تشریح نحوه پذیرش داوطلبان کنکور در سایر رشته ها جز 13 رشته مذکور گفت: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 69 و کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور، پذیرش بومی پس از کسر سهمیه ایثارگران (40 درصد) به صورت 80 درصد بومی و 20 درصد آزاد صورت می گیرد. در واقع پذیرش داوطبان در سایر رشته ها به جز این 13 رشته که اعلام شد به صورت گذشته و همانند کنکورهای قبل خواهد بود.
    پورعباس ادامه داد: در پذیرش دانشجو در سایر رشته ها (غیر از 13 رشته مذکور) در صورتی که ظرفیت ایثارگران تکمیل نشود، باقیمانده ظرفیت به صورت تماما بومی برای پذیرش داوطلبان اختصاص خواهد یافت.
    وی درباره نحوه اطلاع رسانی بومی پذیری در دفترچه کنکور نیز گفت: مصوبات کنکور شامل سهمیه ها و شرایط و ضوابط در دفترچه شماره یک کنکور درج می شود. جزئیات روش پذیرش دانشجو در کنکور نیز به طور کامل در دفترچه شماره دو کنکور سراسری منتشر خواهد شد.
    پورعباس درباره اضطراب موجود در داوطلبان به دلیل اعلام نحوه پذیرش بومی در کنکور گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد. داوطلبان در حال حاضر تنها به فکر درس خواندن باشند و مطمئن باشند داوطلبان قوی به هیچ عنوان متضرر نمی شوند و عدالت به طور کامل رعایت می شود. ضمن اینکه ما شاهد تغییر دیگری در کنکور امسال نخواهیم بود.

     

    انتخاب رشته به پایان رسید و امیدواریم تا کنکوری دیگر همگی موفق و پیروز باشید. با ما در تماس باشید و ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید.

    شاید در طول سال این وبلاگ آپ نگردد اما در طول شبانه روز در حال بازدید ماست.

    موفق و پیروز باشید.

     

    آغاز به كار ستاد پاسخگويي غيرحضوري اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1387

     

    بدين‌وسيله به اطلاع داوطلبان آزمون سراسري سال 1387 مي‌رساند كه ستاد پاسخگويي غيرحضوري اعلام نتايج اوليه و انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1387 از تاريخ 29/4/87 آغاز به كار نموده و تا پايان مهلت انتخاب رشته، پاسخگوي داوطلبان خواهد بود.

    داوطلبان آزمون سراسري سال 87 مي‌توانند سؤالات خود را از طريق شماره تلفن‌هاي 6-88802740 با ستاد پاسخگويي مطرح و پاسخ دريافت نمايند. ساعات كار ستاد پاسخگويي، قبل از اعلام نتايج از ساعت 8 صبح تا 16 و همزمان با اعلام نتايج از 8 صبح تا 20 خواهد بود.

    لازم به ذكر است كه اعلام نتايج اوليه و انتخاب رشته آزمون سراسري سال 87 منحصراً از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org مي‌باشد و ورود به سيستم انتخاب رشته اينترنتي به منظور اطمينان از انجام مراحل انتخاب رشته توسط شخص داوطلب، از طريق وارد نمودن اطلاعات شخصي و محرمانه مندرج برروي كارت اعتباري ثبت‌نام (شامل شماره رمز، شماره كاربري و شماره پرونده) امكان‌پذير خواهد بود. لذا داوطلبان مي‌بايست براي انتخاب رشته، كارت اعتباري ثبت‌نام خود را كه حاوي اطلاعات مذكور مي‌باشد در اختيار داشته باشند.



     

    - اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1387

     

    اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، تا ۵ مرداد

     

    رييس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه حدود 800 هزار نفر در كنكور 87 مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند، از اعلام نتايج مرحله اول آزمون سراسري در دهه اول مرداد ماه خبر داد.

    به گزارش آموزش نیوز دكتر عبدالرسول پورعباس اظهار كرد : اعلام نتايج اوليه كنكور در قالب كارنامه از طريق سايت سازمان سنجش و انتخاب رشته داوطلبان در دهه اول مرداد انجام مي‌شود.

    وي افزود: انتخاب رشته آزمون سراسري 87 نيز به صورت صد درصد اينترنتي انجام خواهد شد.

    دكتر پورعباس در خاتمه با بيان اينكه پروسه اعلام نتايج اوليه و فرصت انتخاب رشته داوطلبان مجاز بين 10 تا 12 روز به طول مي‌انجامد، تصريح كرد: نتايج نهايي كنكور 87 نيمه اول شهريور ماه اعلام مي‌شود.

    گفتني است، كنكور سراسري سال 1387 دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور با شركت يک ميليون و 352 هزار و 167 داوطلب طي روزهاي ششم الي هشتم تير ماه به طور همزمان در 386 شهرستان و 18 كشور دنيا برگزار شد.


    سایت تریبون

    نتایج اولیه آزمون سراسری دانشگاه ها، تا پنجم مرداد اعلام می شود. به گزارش شبکه خبر، رئیس “سازمان سنجش آموزش کشور”، تعداد پذیرش دانشجو را امسال، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیان کرد. پورعباس گفت: امسال داوطلبان، حدود ۱۰ روز برای مطالعه کارنامه خود زمان دارند و این فرصت خوبی برای مشاوره و انتخاب رشته است.


    انتخاب رشته


     

    - مشاوره برای انتخاب رشته

     

    مرکزانتخاب رشته سهروردی ساری

     

    ۱-  هنگام انتخاب رشته شما ، حتما والدينتان هم حضور داشته و از انتخاب هايتان با اطلاع باشند .
     
    2- هرگز به يك انتخاب رشته كامپيوتري اكتفا نكنيد .
     
    3-  كامپيوتر هرگز علاقه مندي و شخصيت شما را نمي تواند در نظر بگيرد .
     
    4- حتماً اطلاعاتي را در مورد دانشگاه ها ي انتخابي خود كسب نماييد. براي اينكار وبلاگ  http://entekhabreshteh.blogfa.com/
     را مطالعه كنيد
     
    5-  رشته هايي را كه انتخاب مي كنيد حتماً مورد مطالعه و بررسي قرار دهيد . زيرا انتخاب رشته انتخاب زندگي است .
     
    6-  درانتخاب رشته دقت كنيد زيرا ممكن است هرگز تغيير ياانتقال براي شما مقدور نباشد .
     
    7-  هيچ گاه نگذاريد ديگران براي آينده شما تصميم بگيرند.
     
    8-  انتخاب اول يا آخر ازنظر اولويت نمره فرقي نمي كند . اولويت بر اساس علاقمندي به نوع رشته و دانشگاهي است كه انتخاب مي كنيد .
     
    9-  در انتخاب رشته مقيد نباشيد كه تمام رشته هاي روزانه را انتخاب كنيد و بعد به سراغ ديگر رشته ها برويد .
     
    10- انتخاب رشته بايدبر اساس علاقمندي ، نوع دانشگاه و رشته هاي مرغوب باشد .
     
    11- شهري را كه نمي توانيد به آنجا مهاجرت كنيد ، واقعاً چهار سال دوران كوتاهي نيست .
     
    12- سعي كنيد بعضي ار رشته هاي شبانه ، غير انتفاعي و پيام نور شهر خودتان راد راولويت نسبت به شهرهاي دور روزانه قرار داهيد .
     
    13- بايد طوري انتخاب رشته كنيد كه رشته اول بر دوم ، رشته دوم بر سوم و به ترتيب تا آخر بر ديگري برتري داشته باشد .
     
    14- با واقعيت هاي موجود و نمرات و رتبه خود تعيين رشته كنيد . زيرا ممكن اسست انتظارات بالا باعث شود تا موقعيت هايي را از دست بدهيد كه ديگر هرگز آنها را بدست  نياوريد .
     
    15- سعي كنيد رشته هاي قطبي ، استاني و ناحيه اي شهر خود را بشناسيد و از ميان آنها انتخاب هاي بيشتري داشته باشيد . زيرا حدود 70 درصد سهميه اختصاص يافته مربوط به شما است .
     
    16- حتي المقدور رشته شبانه خود را از شهر خود و يا شهرهاي همجوار انتخاب كنيد ، زيرا امكانات خوابگاهي در دانشگاه هايي كه رشته شبانه دارند وجود ندارد .
     
    17- در انتخاب رشته هاي كارداني در شهرهاي دور دقت كنيد . اگر قبول شويد حتماً بايد در آن رشته ادامه تحصيل بدهيد ،در غير اين صورت دو سال از كنكور محروم مي شويد .
     
    18- هر چه مي خواهيد شانس خود را در رشته هاي شبانه ، غير انتفاعي ، پيام نور و نيمه حضوري امتحان كنيد . زيرا در صورت عدم ثبت نام و ادامه تحصيل از كنكور سال آينده محروم نخواهيد شد .
     
    19- در قسمت بالاي كارنامه به منطقه ثبت نام خود توجه كنيد .
     
    20- افرادي كه داراي مدرك كارداني بوده و در كنكور سراسري شركت كرده اند مجاز به انتخاب همه رشته ها نيستند و حتماً بايد مطابق دفترچه انتخاب رشته كنند .
     
    21- هيچ فردي نمي تواند در دو رشته اعم از دولتي يا آزاد ادامه تحصيل دهد .
     
    22- اگر فردي تمايل به انتخاب رشته دردانشگاههاي پيام نور و غير انتفاعي را دارد حتماً بايد قبلاً ثبت نام كرده و با علامت مجوز انتخاب رشته را در كارنامه به او داده شده باشد .
     
    23- كساني كه مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شده اند حق انتخاب دانشگاه هاي شبانه و نيمه حضوري را دارند .
     
    24- تنوع رشت ها دررشته رياضي شامل 166 رشته در دانشگاه هاي مختلف است.
     
    25- تنوع رشته رشته ها در رشته تجربي ، شامل  124 رشته در دانشگاه هاي مختلف است .
     
    26- تنوع رشته ها در رشته انساني ، شامل 73 رشته در دانشگاه هاي مختلف است .
     
    27- تنوع رشته ها دررشته زبان ، شامل 15 رشته در دانشگاه هاي مختلف است .
     
    28- تنوع رشته ها دررشته هنر ، شامل 33 رشته در دانشگاه هاي مختلف است .
     
    29- بعضي از رشته ها گرايش خاصي دارند . حتماً به ملاحظات مربوط به رشته توجه داشته  باشيد .
     
    30- در مورد رشته مشاوره 80 درصد ظرفيت پذيرش مربوط به آموزش و پرورش است .
     
    31- گزينش دانشجو دردانشگاه امام صادق (ع) به طور جداگانه از بين داوطلباني كه قبلاً فرم ارائه كرده اند صورت مي گيرد .
     
    32- پذيرش در رشته هاي نيمه متمركز مثل دانشگاه هاي سراسري روزانه انصراف از تحصيل ندارد .
     
    33- انتقال دانشجو از شبانه ، پيام نور ، غير انتفاعي و نيمه حضوري به دانشگاه هاي روزانه ممنوع است.


     

    - قابل توجه كليه داوطلبان آزمون سراسري سال 1387 كه فرزند يا همسر جانباز 25 الی49% هستند

     

     

    كليه داوطلبان آزمون سراسري سال 1387 كه فرزند يا همسر جانباز 25 الي 49% هستند جهت تكميل اطلاعات و دريافت كد رهگيري 12 رقمي از تاريخ 16/4/87 لغايت 25/4/87 به سايت ايثار به آدرس: www.isaar.ir مراجعه نمايند.


    تذكر مهم: تاريخ فوق به هيچ وجه قابل تمديد نمي‌باشد و به درخواستهاي بعد از مهلت تعيين شده و يا مراجعه به غير از سايت ايثار ترتيب اثر داده نمي‌شود .

     


     

    - اطلاعاتی در مورد انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1387

     

    نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1387 در نيمه اول مرداد ماه از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش ( www. Sanjesh.org ) اعلام مي شود .

    *فرصت يك ماه موجود تا زمان انتخاب رشته ، فرصت بسيار مناسبي است كه شما مي توانيد با مشورت با ديگران و مطالعه پيرامون رشته هاي مختلف تحصيلي، درباره رشته هاي تحصيلي مورد نظر تصميم گيري نمائيد . معمولاً موكول كردن اين اقدامات به روزهاي انتخاب رشته ، شما را از تصميم گيري اصولي و منطقي درباره رشته هاي مورد نظرتان باز مي دارد .

    * انتخاب رشته براي داوطلبان آزمون سراسري سال 1387 ( داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ) فقط بصورت اينترنتي انجام مي شود .

    *براي ورود به صفحه مخصوص انتخاب رشته آزمون سراسري 1387 در سايت اينترنتي سازمان سنجش ، وارد كردن شماره رمز ، شماره كاربري و شماره پرونده الزامي است .
    شماره رمز ، شماره كاربري و شماره پرونده هر داوطلب بر روي كارت اعتباري ثبت نام وي درج شده است . اين اطلاعات به لحاظ اينكه اطلاعات مورد نياز براي انتخاب رشته داوطلبان مي باشد بسيار محرمانه و شخصي تلقي مي گردد .
    داوطلبانيكه در آزمونهاي بيش از يك گروه آزمايشي شركت نموده و در چند گروه مجاز به انتخاب رشته مي گردنددر زمان انتخاب رشته لازم است شماره رمز ،‌شماره كاربري و شماره پرونده مندرج در كارتهاي اعتباري گروههاي آزمايشي مختلف را در اختيار داشته باشند تا در صورت ضرورت اطلاعات مربوط را در شبكه وارد نمايند .
    داوطلبان از در اختيار گذاردن شماره رمز ، شماره كاربري و شماره پرونده به افراد غير ، جداً خودداري نمايند .
    در صورتيكه شخصاً به كامپيوتر و شبكه اينترنت دسترسي داريد از مراجعه به كافي نت ها براي انتخاب رشته خودداري نمائيد .

    *در انتخاب رشته ،‌داوطلبان مي بايست كدهاي عددي مربوط به هر رشته محل را به ترتيب اولويت و برحسب شناخت و علاقه مندي نسبت به رشته هاي مختلف تحصيلي ابتدا از دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي ( دفترچه شماره 2 ) استخراج و در فرم پيش نويس درج و سپس در فرم انتخاب رشته اينترنتي وارد نمايند . واضح است كه دقت در اين مرحله يكي از رموز انتخاب رشته صحيح مي باشد زيرا كافي است حتي يكي از ارقام يك كد چهار رقمي به اشتباه و سهو در فرم وارد گردد در اينصورت كد وارد شده به لحاظ نوع رشته يا محل تحصيل ، دوره يا مقطع چيزي غير از خواسته داوطلب خواهد بود و چنانچه داوطلبي در چنين كدرشته محلي پذيرفته شود دچار خسران هاي غير قابل جبران خواهد شد .
    دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي ( دفترچه شماره 2 ) علاوه بر توزيع در بين داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ، در سايت سازمان سنجش نيز قابل دسترس خواهد بود .

    * داوطلبانيكه بدليل عدم دسترسي به كامپيوتر و شبكه اينترنت براي انتخاب رشته ناگزير به مراجعه به كافي نت ها هستند به اين نكته هاي مهم توجه نمايند :

    به كافي نت هاي معتبر ، شناخته شده و داراي مجوز مراجعه شود .

    از متصدي مربوطه بخواهيد كدرشته هاي تحصيلي را در حضور خودتان وارد نمايد و هنگام كنترل نهايي جهت اطمينان از صحت رشته هاي انتخابي وارد شده در فرم اينترنتي ابتدا شخصاً كد رشته ها ي وارد شده را كنترل و سپس نسبت به تاييد نهايي اقدام كنيد .
    در پايان انتخاب رشته و پس از اعلام تاييد نهايي رشته هاي انتخابي به وسيله داوطلب ، كد رهگيري توسط سيستم داده خواهد شد . توجه شود كه مادامي كه كد رهگيري توسط سيستم به داوطلب داده نشده باشد انتخاب رشته داوطلب كامل و معتبر تلقي نمي گردد .

    بلافاصله پرينت كد رشته هاي انتخابي كه حاوي كد رهگيري مي باشد را از متصدي مربوطه درخواست و مجدداً كدرشته ها را كنترل نموده پرينت را نزد خود نگهداري نماييد .


     

    - توضیحات تشریحی رشته های مختلف

     

    پس از اتمام کنکور قدم مهمتری برای قبولی در دانشگاه دارید که آن هم یک انتخاب رشته مطلوب می باشد از این رو برای راهنمایی هرچه بیشتر شما اطلاعاتی در مورد رشته های مختلف برایتان فراهم کردیم که بتوانید با مطالعه هر چه بیشتر بهترین انتخاب رشته را داشته باشید.

     

    رشته‌هاى مشترک بين گروه‌هاى آزمايشى

    تربيت بدنى و علوم ورزشى

    زبان و ادبيات انگليسى

    شيمى

    حسابدارى

    مديريت (صفحه 1)

    مديريت (صفحه 2)

    مهندسى سيستم

    علوم حديث

    بيوتكنولوژى

    علوم قرآنى

    زبان فرانسه

    زبان آلمانى

    روانشناسى

    رشته‌هاى گروه آزمايشى رياضى

    معمارى

    آمار

    مهندسى صنايع

    مهندسى معدن

    مهندسى مواد

    مهندسى شيمى

    مهندسى پليمر

    هوانوردى (خلبانى)

    مهندسى هوافضا

    مهندسى پزشكىچ

    مهندسى كامپيوتر

    مهندسى نفت

    مهندسى برق

    مهندسى نساجى

    مهندسى عمران

    مهندسى مكانيك

    مهندسى دريا

    رياضى

    شهرسازى

    مهندسى تكنولوژى فرماندهى و كنترل هوايى

    مهندسى كشاورزى - آبيارى

    مهندسى اقتصاد كشاورزى

    مهندسى ماشينهاى كشاورزى

    فيزيك

    مهندسى راه‌آهن

    رشته‌هاى گروه آزمايشى تجربى

    زيست شناسى سلولى و ملكولى

    زيست شناسى

    زمين شناسى

    دندانپزشكى

    داروسازى

    دامپزشكى

    گفتاردرمانى

    شنوايى شناسى

    بينايى سنجى

    كاردرمانى

    فيزيوتراپى

    تغذيه

    مديريت خدمات بهداشتى درمانى

    اعضاء مصنوعى و وسايل كمكى

    پرستارى

    علوم و صنايع غذايى

    مهندسى كشاورزى - علوم دامى

    مهندسى كشاورزى - گياه پزشكى

    مهندسى ترويج و آموزش كشاورزى

    مهندسى كشاورزى - باغبانى

    مامايى

    مهندسى كشاورزى - علوم و صنايع غذايى

    مدارک پزشكى

    رشته‌هاى گروه آزمايشى انسانى

    زبان و ادبيات فارسى

    باستان شناسى

    فلسفه

    علوم سياسى

    حقوق

    مشاوره و راهنمايى

    تاريخ

    علوم اجتماعى (صفحه 1)

    علوم اجتماعى (صفحه 2)

    مددكارى

    علوم ارتباطات اجتماعى

    الهيات و معارف اسلامى

    جغرافيا (صفحه 1)

    جغرافيا (صفحه 2)

    رشته‌هاى گروه آزمايشى هنر

    نمايش

    طراحى پارچه و لباس

    ارتباط تصويرى

    طراحى صنعتى

    نقاشى

    توليد سيما

    مجسمه سازى

    عكاسى


     

     

     

    منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم. 

     

     

    - دربافت سوالات و پاسخنامه آزمون سراسری سال 1387

     

    سئوالات گروه آزمايشي رياضي و فني سال 1387                 

    پاسخنامه دفترچه عمومي

    پاسخنامه دفترچه اختصاصي

     


     سئوالات گروه آزمايشي هنر سال 1387

    کليد سئوالات گروه آزمايشي هنر سال 1387  

     


    سئوالات گروه آزمايشي علوم تجربي سال 1387

    دفترچه عمومی                 دفترچه اختصاصی شماره (۱)                    دفترچه اختصاصی شماره (۲)

    کليد سئوالات گروه آزمايشي علوم تجربي سال 1387

    پاسخنامه دفترچه عمومي گروه آزمايشي علوم تجربي

    پاسخنامه دفترچه اختصاصي گروه آزمايشي علوم تجربي


    سئوالات گروه آزمايشي زبان سال 1387

    دفترچه عمومی                         دفترچه اختصاصی

    کليد اوليه سئوالات گروه آزمايشي زبان سال 1387


    سئوالات گروه آزمايشي علوم انساني سال 1387

    دفترچه عمومي                                                       دفترچه اختصاصي شماره یک     

    دفترچه اختصاصي شماره دو                                      دفترچه اختصاصي شماره سه

    پاسخنامه دفترچه سوالات عمومي                               پاسخنامه دفترچه سوالات اختصاصي

     

     

    قابل توجه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۸۷

     

    پس از اتمام کنکور قدم مهمتری برای قبولی در دانشگاه دارید که آن هم یک انتخاب رشته مطلوب می باشد از این رو برای راهنمایی هرچه بیشتر شما اطلاعاتی در مورد رشته های مختلف برایتان فراهم کردیم که پس از اتمام کنکور در همین وب در اختیارتان قرارخواهد گرفت.موفق و پیروز باشید و ما را از نظرات خود بی نسیب نگذارید تا بتوانیم بهترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

     

     

     

    - مهلت توزيع كارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال 1387 براي داوطلبان متقاضي شركت در هر يك از گروههاي آ

    سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع آندسته از داوطلبان متقاضي شركت در آزمون هر يك از گروههاي آزمايشي علوم تجربي، علوم انساني ، هنر و زبانهاي خارجي كه براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون اقدام ننموده‌اند، مي‌رساند كه ترتيبي اتخاذ گرديده تا كارتهاي ورود به جلسه آزمون اين دسته از داوطلبان فردا (پنج شنبه 6/4/87) نيز به شرح ذيل توزيع گردد.

    1-كارت‌ورود‌به جلسه‌آزمون داوطلبان گروه آزمايشي هنر منحصراً از ساعت8 تا12روزپنج‌شنبه 6/4/1387.

    2-كارت ورود به جلسه داوطلب گروههاي آزمايشي علوم تجربي ، علوم انساني و زبانهاي خارجي صبح و بعدازظهر روز پنج شنبه 6/4/1387.

         سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله از داوطلبان گروههاي آزمايشي فوق الذكر كه تاكنون براي دريافت كارت ورودي اقدام ننموده‌اند، دعوت مي نمايد كه بر حسب گروه آزمايشي انتخابي و بر اساس تاريخهاي تعيين شده در فوق، براي اخذ كارت ورودي به باجه توزيع كارت ذيربط مراجعه نمايند.

    - آخرین توصیه های دکتر پورعباس به داوطلبان آزمون سراسری سال 1387

     

     

    دکتر پورعباس  رئیس سازمان سنجش

    جزئیات کنکور را تشریح کرد و از نحوه طراحی سئوالات، ظرفیت پذیرش و زمان اعلام نتایج خبر داد و به داوطلبان اطمینان داد با همکاری وزارت اطلاعات، وزارت کشور و نیروی انتظامی امنیت آزمون به طور کامل تامین شده است.
    وی گفت : آزمون سراسری 87 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با یک میلیون و 344 هزار و 978 نفر متقاضی طی روزهای 6، 7 و 8 تیر ماه برگزار می شود. از این تعداد 317 هزار و 905 نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 458 هزار و 842 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 516 هزار و 618 نفر در علوم انسانی، 32 هزار و 526 نفر در گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمایشی زبانهای خارجی شرکت کرده اند. در کل یک میلیون و 506 هزار و 551 کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری 87 صادر شده است که آزمون داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه 7 تیرماه، آزمون گروه زبانهای خارجی بعدازظهر جمعه 7 تیرماه و آزمون گروه علوم انسانی صبح شنبه 8 تیرماه برگزار می شود.
    دکترپورعباس گفت: آزمون سراسری سال 1387 با آزمون سال گذشته تفاوت خاصی ندارد و همانند سالهای گذشته در تاریخهای تعیین شده برگزار می شود. تنها تفاوتی که آزمون امسال با سالهای گذشته دارد، این است که در آزمون امسال، نرم افزار تخلف یاب طراحی شده است و توسط این نرم افزار اگر داوطلبی مرتکب تخلف نگاه از روی پاسخنامه فرد کناری شود، هر دو فرد به عنوان متخلف شناسایی می شوند.
    وی ادامه داد: سئوالات آزمون سراسری امسال مفهومی است و داوطلبان باید حواس خود را تنها روی مطالب کتابهای درسی متمرکز کنند تا بتوانند ضریب قبولی خود را بالاتر ببرند. سئوالات کنکور امسال به شدت نسبت به سال گذشته از حالت کلیشه ای خارج و به مفهوم نزدیکتر می شود.
    رئیس سازمان سنجش درباره نحوه تاثیر سوابق تحصیلی گفت :سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش اخذ و ریز نمرات اعمال می شود. این سوابق برای فارغ التحصیلان بعد از سال 84برابر 15درصد اعمال می شود و برای داوطلبینی که سوابق ندارند و قبل از 84 دیپلم گرفته اند، 100 درصد نمره آزمون را در قبولی موثر است. سوابق تحصیلی برای داوطلبان تغییر رشته ای نیز به میزان سوابق اعمال می شود. تا به حال بیش از 80 درصد این نمرات به سازمان ارسال شده است و به طور حتم آموزش و پرورش تا موقع انتخاب رشته داوطلبان فرصت دارد که نمرات کل را به سازمان سنجش ارسال کند و طبق برنامه ریزیهای به عمل آمده، قطعا تا تاریخ مقرر این کار صورت خواهد گرفت.
    وی در مورد تمهیداتی که برای معلولان اندیشیده شده است گفت :سیستم خط بریل امسال نسبت به سال گذشته گسترش یافته و سئوالات دو درس دیگر نیز به صورت خط بریل در اختیار نابینایان قرار می گیرد برای کم بینایان نیز دفترچه های سئوال بزرگ چاپ شده است.
    دکتر پورعباس گفت :اقلیتهای مذهبی و داوطلبان شرکت کننده در آزمون زبان نیز علاوه بر پاسخ دادن به سئوالات دفترچه عمومی باید دفترچه مربوط به اقلیت یا زبان روسی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسه را نیز که همزمان با دفترچه عمومی توزیع می شود، دریافت کنندو تمامی تدابیر لازم برای برگزاری آزمون 87 اندیشیده شده است. امسال برخی حوزه ها جایگزین حوزه های دانشگاه آزاد اسلامی شده و حوزه های بی کیفیت را حذف کرده ایم. کیفیت حوزه های دانشگاهی از امکانات بهتری برخوردار شده است تعداد داوطلبین بیشتری در آنها مستقر می شوند و از امکانات بهتری می توان استفاده کرد. ضمن اینکه بیش از 130 هزار نفر در برگزاری کنکور تلاش می کنند و امسال حضور بیشتری در حوزه های برگزاری کنکور خواهیم داشت. تعدادی از معاونین وزیر علوم نیز به نمایندگی از وزیر علوم در استانهای مختلف مستقر می شوند.
    وی در زمینه قطعی برق گفت :در روزهای کنکور نیز با توجه به اعلام جدول قطعی برق در تیر ماه مصوبه هیئت دولت را دریافت کرده ایم تا در روزهای امتحانی شاهد قطعی برق نباشیم. با مصوبه هیئت دولت در سه روز 6، 7 و 8 تیر برق کشور قطع نخواهد شد و داوطلبان کنکور بدون نگرانی می توانند در حوزه های امتحانی به رقابت علمی بپردازند. از این رو داوطلبان می توانند بدون نگرانی از قطعی برق با نور مناسب و در فضایی آرام با وجود سیستمهای سرمایشی مناسب در تمامی حوزه ها در آزمون شرکت کنند. 
     دکتر پورعباس ادامه داد:طراحی و چاپ سئوالات آزمون در سیستمهای قرنطینه بسیار پیچیده صورت می گیرد و هیچ گونه امکان دسترسی به سئوالات وجود ندارد از این رو حفاظت و امنیت آزمونهای سازمان سنجش از ضریب بالایی برخوردار است. قرنطینه سئوالات نیز نسبت به سال قبل متفاوت تر شده و برای حفظ امنیت بخشی از سئوالات و پاسخنامه ها به وسیله سیستم حمل و نقل هوایی به حوزه های امتحانی ارسال می شوند و ماندگاری پاسخنامه ها و سئوالات در حوزه ها به کمترین زمان رسیده است. امسال کیفیت چاپ سئوالات آزمون تغییر داده شده و در راستای نزدیک شدن به استاندارهای جهانی، نسبت به درس و گروه آزمایشی دفترچه ها در اندازه های بزرگتر و کوچکتر تهیه شده است.
    او در مورد نحوه برخورد با متخلفین کنکور گفت :داوطلبان باید بدانند ضمن اینکه نباید از روی پاسخنامه کسی نگاه کنند، نباید اجازه دهند فردی از پاسخنامه آنها نگاه کند. در صورتی که فردی پاسخنامه آنها را نگاه کند چه عمدا و چه سهوا متضرر می شوند و نرم افزار تخلف یاب در تمام حوزه های امتحانی این موضوع را کنترل می کند. داوطلبان مواظب پاسخنامه خود باشند و پاسخنامه را طوری قرار دهند که کسی بر پاسخنامه آنها تسلط نداشته باشد. دو دستگاه موبایل یاب نیز در حوزه های امتحانی تعبیه شده اند. یکی از این دستگاهها موبایلها را کور و دستگاه دیگر موبایلها را شناسایی می کند. فرکانس موبایل حتی در صورت خاموش بودن توسط این دستگاه کشف می شود لذا در صورتی که موبایلی به صورت خاموش در جلسه آزمون از داوطلب گرفته شود، یک سال حذف از آزمون و در صورت روشن بودن یک سال تا چند سال محرومیت از آزمون را به دنبال دارد. آوردن ماشین حساب محرومیت از آزمون را در پی دارد و برداشتن هر گونه نت نیز به معنی تقلب است و محرومیت یک یا دو سال را برای داوطلب به همراه دارد.
    دکتر پورعباس ادامه داد: اداره کل خدمات ماشینی سازمان سنجش تمام پاسخنامه ها را با یکدیگر مقایسه و کنترل می کند و در صورتی که پاسخنامه یک داوطلب با داوطلب دیگر شباهت غیرمتعارف داشته باشد، آن دو پاسخنامه برای کنترل دقیق مورد بررسی قرار می گیرند و داوطلبان متخلف به هیئت بررسی تخلفات آزمون معرفی می شوند. تجربه نشان داده است که به هیچ عنوان پاسخنامه دو فرد با هم شباهت ندارد مگر اینکه تخلفی رخ داده باشد. سازمان سنجش، این شیوه و نرم افزار مورد نظر را در آزمون کارشناسی ارشد مورد آزمایش قرار داده و جواب آزمایش نیز مثبت ارزیابی شده و مطمئن هستیم که این نرم افزار تخلف را با ضریب بسیار بالایی شناسایی می کند.
    وی در مورد ظرفیت پذیرش کنکور امسال گفت: ظرفیتها در حال تنظیم است در دوره های روزانه و شبانه رشد مختصری خواهیم داشت و در مجموع امسال ظرفیت آموزش عالی کشور 1میلیون و 200 هزار است. البته ظرفیتهای آموزش عالی تقریبا با تعداد داوطلبان همخوانی دارد. امسال رقابت، بیشتر بر روی محل قبولی و رشته مورد نظر داوطلبان است و با در نظر گرفتن دوره های شبانه دانشگاههای دولتی و دانشگاههای غیر انتفاعی، پیام نور و آزاد اسلامی، برای هر 10 داوطلب تقریبا 9 ظرفیت وجود دارد.
    رئیس سازمان سنجش از قرار دادن سئوالات و کلید سوالات بر روی سایت سازمان خبر داد و گفت :5 دقیقه پس از هر برگزاری آزمون هر گروه آزمایشی سئوالات و 2 ساعت پس از آزمون کلید اولیه غیر مستند نیز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیردو نتایج اولیه در مرداد ماه و نتایج نهایی در شهریور ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

    دکتر پورعباس در پایان متذکر شد:فعالیتهای مربوط به آزمون رأس ساعات 7 صبح و 14:30 بعدازظهر آغاز می شود از این رو درب حوزه های امتحانی رأس ساعات اعلام شده بسته می شود. لذا داوطلبان به موقع در محل مورد نظر حاضر باشند زیرا امکان پذیرفتن داوطلبان غیر از ساعتهای تعیین شده وجود ندارد. ضمنا داوطلبان مطمئن باشند سازمان سنجش که سالانه بیش از 250 آزمون در سطح های مختلف برگزار می کند و اکثریت قریب به اتفاق آنها از استاندارد جهانی و حتی بالاتر از استاندارد جهانی برخوردار است، هرگونه تمهید لازم برای برگزاری امن و هر چه بهتر کنکور را اندیشیده است.

    - تمديد مهلت توزيع كارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال 1387براي داوطلبان متقاضي شركت در هر يك از گروه

     

    سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع آندسته از داوطلبان متقاضي شركت در آزمون هر يك از گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني ، علوم تجربي، علوم انساني ، هنر و زبانهاي خارجي كه براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون در در روزهاي دوشنبه 3/4/1387 و سه شنبه 4/4/1387 اقدام ننموده‌اند، مي‌رساند كه كارتهاي ورود به جلسه آزمون ايندسته از داوطلبان روز چهارشنبه 5/4/87 نيز در حوزه هاي توزيع كارت از ساعت 7 صبح الي 12 و بعداز ظهر از ساعت 14(2بعدازظهر) الي 19 توزيع خواهد شد، لذا از اين قبيل داوطلبان دعوت مي شود براي اخذ كارت ورودي به باجه هاي توزيع كارت ذيربط مراجعه نمايند.

    - جوان ترین ومسن ترین کنکوری

     

    جوانترین داوطلب زن شرکت کننده در کنکور امسال متولد 26 دی ماه 1373 و در گروه آزمایشی فنی و ریاضی ثبت نام کرده است.

    جوانترین داوطلب مرد نیز متولد 15 خردادماه 1373 است و در گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور امسال شرکت می کند.

    یک زن متولد 22 بهمن سال 1312 نیز به عنوان پیرترین زن شرکت کننده در آزمون امسال در گروه آزماشی علوم انسانی شرکت خواهد کرد.

    همچنین مرد 82 ساله ای در گروه آزمایشی زبانهای خارجی به عنوان پیرترین داوطلب کنکور به رقابت با سایر داوطلبان می پردازد.

    اقدامات جدید سازمان سنجش برای افزایش امنیت در کنکور 87

     

    سازمان سنجش

    رئیس سازمان سنجش از تمهیدات ویژه برای برقراری امنیت در کنکور خبر داد و گفت: قرنطینه سئوالات نسبت به سال قبل متفاوت شده و برای حفظ امنیت بخشی از سئوالات و پاسخنامه ها به وسیله سیستم حمل و نقل هوایی به حوزه های امتحانی ارسال می شوند.

    دکتر عبدالرسول پورعباس با بیان این مطلب افزود: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری آزمون 87 دیده شده است. امسال برخی حوزه ها جایگزین حوزه های دانشگاه آزاد اسلامی شده و حوزه های بی کیفیت حذف شده اند. کیفیت حوزه های دانشگاهی نیز از امکانات بهتری برخوردار شده و تعداد داوطلبین بیشتری در آنها مستقر می شوند.
    رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده ماندگاری پاسخنامه ها و سئوالات در حوزه ها به کمترین زمان ممکن رسیده است.

    وی تعداد افرادی که در برگزاری کنکور امسال تلاش می کنند را بیش از 130 هزار نفر عنوان کرد و گفت: امسال حضور بیشتری در حوزه های برگزاری کنکور خواهیم داشت و تعدادی از معاونین وزیر علوم نیز به نمایندگی از وزیر علوم در استانهای مختلف مستقر می شوند.

    بکارگیری نرم افزار تخلف یاب در کنکور 87

    رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه نرم افزار تخلف یاب در کنکور سراسری نیز فعال است، گفت: داوطلبین باید بدانند که ضمن اینکه نباید از روی پاسخنامه کسی نگاه کنند، نباید اجازه دهند فردی از پاسخنامه آنها نگاه کند در صورتی که فردی پاسخنامه آنها را نگاه کند چه عمدا و چه سهوا متضرر می شود و نرم افزار تخلف یاب در تمام حوزه های امتحانی این موضوع را کنترل می کند.

    وی اضافه کرد: داوطلبان مواظب پاسخنامه خود باشند و پاسخنامه را طوری قرار دهند که کسی بر پاسخنامه آنها تسلط نداشته باشد.

    استقرار دو دستگاه موبایل یاب در حوزه های امتحانی


    پورعباس از استقرار دو دستگاه موبایل یاب در حوزه های امتحانی خبر داد و گفت: یکی از این دستگاهها موبایلها را کور و دستگاه دیگر موبایلها را شناسایی می کند. فرکانس موبایل حتی در صورت خاموش بودن توسط این دستگاه کشف می شود لذا در صورتی که موبایلی به صورت خاموش در جلسه آزمون از داوطلب گرفته شود، یک سال حذف از آزمون و در صورت روشن بودن یک سال تا چند سال محرومیت از آزمون را به دنبال دارد.

    رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: قرنطینه شماره 2 سازمان بلافاصله پس از آزمون شروع به کار می کند و 5 دقیقه پس از برگزاری آزمون در هر گروه آزمایشی سئوالات و 2 ساعت پس از آزمون کلید اولیه غیر مستند نیز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.