ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

اعلام زمان‌بندی برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران در استان‌های کشور

زمان‌بندی برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران در استان‌های کشور از اول تا 31 اردیبهشت‌ماه 1387 اعلام شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، اردیبهشت تئاتر ایران که همراه با بزرگداشت روز جهانی تئاتر، به منظور تقدیر از فعالان و خادمان عرصه تئاتر کشور و سپاسگذاری از حمایت نهادها و ارگان‌های فرهنگی شکل گرفته، اول اردیبهشت در آذربایجان شرقی آغاز و 30 اردیبهشت در یزد پایان می‌یابد.
استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام و بوشهر به ترتیب سوم، چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت مراسم ویژه این برنامه را برپا خواهند کرد.
7 اردیبهشت و در آغاز هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر که مراسم ویژه خانه تئاتر در بزرگداشت این روز انجام می‌شود، اردیبهشت تئاتر به تهران می‌آید و بلافاصله از 8 اردیبهشت استان‌های چهارمحال و بختیاری، 9 اردیبهشت خراسان رضوی، 10 اردیبهشت خراسان شمالی، 11 اردیبهشت خراسان جنوبی و 12 اردیبهشت در آذربایجان غربی برنامه خواهند داشت.
خوزستان روز دوازدهم، زنجان روز دوازدهم سمنان روز چهاردهم، سیستان و بلوچستان روز بیست وسوم، فارس روز شانزدهم و قزوین روز هفدهم مراسم تقدیر از هنرمندان خودرا برگزار می‌کنند.
استان قم روز هجدهم، کردستان روز نوزدهم، کرمان روز بیستم و کرمانشاه روز بیست و یکم مراسم اردیبهشت تئاتر را برگزار کرده و گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد به ترتیب روزهای بیست و سوم، تا سی‌ام اردیبهشت مراسم ویژه این ایام را برگزار می‌کنند.
مراسم پایانی این برنامه 31 اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.
کنداکتور کلی برنامه اردیبهشت تئاتر ایران از سوی امور شهرستان‌های مرکز هنرهای نمایشی تنظیم و به مراکز استان ارسال شده است. این برنامه برای 50 دقیقه و شامل قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اردیبهشت تئاتر ایران و آغاز به کار انجمن هنرهای نمایشی، قرائت پیام روز جهانی تئاتر، سخنرانی، گزارش تصویری، اجرای قطعه نمایشی از جمله برنامه‌های این روز در هر استان است.