ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

خبرهایی از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاترعروسکی

جشنواره تئاتر عروسکی تاثیر و انگیزه زیادی در هنرمندان این عرصه ایجاد می‌کن


حسن معجونی گفت: جشنواره تئاتر عروسکی تاثیر و انگیزه زیادی در هنرمندان این عرصه ایجاد می‌کند و در سالی که جشنواره برگزار می‌شود به وضوح می‌توان فعالیت و شور زیادی را در هنرمندان تئاتر عروسکی مشاهده کرد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، معجونی کارگردان، طراح و بازیگر تئاتر با اشاره به این که خوب است اگر جشنواره تئاتر عروسکی هر سال برگزار شود، تصریح کرد: «ما جشنواره‌های مناسبتی زیادی در طول سال برگزار می‌کنیم که دارای محتوایی شبیه به هم هستند، باید این توان را داشته باشیم که جشنواره تئاتر عروسکی را هم هر سال برگزار کنیم.»
معجونی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر عروسکی تاثیر و انگیزه زیادی در هنرمندان این عرصه ایجاد می‌کند، گفت: «جشنواره تئاتر عروسکی الزاما برای کودکان نیست. یکی از اتفاقات خوب چند دوره اخیر جشنواره این است که به مخاطب بزرگسال هم فکر می‌شود. چون تنها بخشی از دنیای عروسکی برای بچه‌هاست و بخش عمده‌ دیگر به بزرگسالان مربوط است. از طرفی در طول سال جشنواره تئاتر کودک را هم داریم که مختص کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.»
معجونی در پایان یکی از نقاط قوت جشنواره تئاتر عروسکی را تخصصی بودن آن دانست و افزود: «این جشنواره با توجه به اینکه عروسکی است، تکلیف مشخصی دارد.»




 ۷ اثر نمایشی در قالب آثار مرور و تولیدی در بخش مهمان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک حضور خواهد داشت.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی مبارک، دبیرخانه این جشنواره 7 اثر نمایشی زیر را برای حضور در بخش مهمان معرفی کرد:


بهار آمد  به کارگردانی حسن دادشکر
بیژن و منیژه  به کارگردانی رسول نجفیان

عروسی ملک جمشی ‌ به کارگردانی هما جدیکار
 موسم گل  به کارگردانی عادل بزدوده

سمک عیار ‌ به کارگردانی جواد ذوالفقاری
کنسرت حشرات  به کارگردانی مریم سعادت

اپرای مولوی به کارگردانی بهروز غریب‌پور

نمایش‌های " بیژن و منیژه"  کار رسول نجفیان و"اپرای مولوی"‌ به کارگردانی "بهروز غریب‌پور" پیش از این در اجراهای عمومی با استقبال زیادی از سوی مخاطبان رو به رو شدند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک 31 تیرماه تا 5 مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد