ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

جشنواره تئاتر فجر در روزهای پایانی

 
نهمین روز جشنواره تئاتر فجر فرا رسید و گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر خود را برای مراسم اختتامیه آماده می‌کنند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر نیز به آخرین روز خود نزدیک شد. روز هشتم جشنواره در حالی به پایان رسید که نظم، صبر و آرامش تماشاگران مجموعه تئاترشهر مثال‌زدنی بود.
تأخیرهای 30 دقیقه‌ای عادی شد
شب گذشته اجرای اول نمایش "هفت دستور کلیدی برای معاصر شدن" با 20 دقیقه تأخیر و اجرای دوم نمایش "کشتی شیطان" با 30 دقیقه تأخیر انجام شدند. با این حال تماشاگران صبور و آرام این دقایق را ایستادند تا هیأت داوران به سالن برسند.
این نمایش‌ها که در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارند امشب نیز در تالارهای قشقایی و چهارسو روی صحنه می‌روند.
ازدحام جمعیت و گرمای بیش از حد سالن اصلی
اجرای "ملاقات بانوی سالخورده" به کارگردانی حمید سمندریان در حالی انجام شد که سالن اصلی مجموعه تئاترشهر از حداکثر ظرفیت خود برای پذیرش تماشاگر استفاده کرد.
نه تنها بالکن و پله‌ها که در اطراف جایگاه سالن افراد ایستادند و 150 دقیقه نمایش حمید سمندریان را به نظاره نشستند. گرچه گرمای بیش از حد سالن و سنگین بودن هوای تنفسی موجب آزار تماشاگران و بازیگران نمایش بود اما شلوغی سالن مانع خروج افرادی می‌شد که نمی‌توانستند شرایط را تحمل کنند.
یک اقدام فرهنگی ستودنی
یک مؤسسه فرهنگی، به عنوان بانک اطلاعات تلفنی برنامه‌های فرهنگی هنری شهر تهران در اقدامی بسیار جالب تراکت‌های تبلیغاتی خود را با عکس‌هایی از اجراهای تئاتر، کارگردانان و بازیگران پیشکسوت تئاتر چاپ و توزیع می‌کند.
این مؤسسه فرهنگی در یک تراکت خود تصویر استاد حمید سمندریان و در تراکت دیگر تصویری از تمرین نمایش "ترمینال" را با ذکر منبع دریافت عکس چاپ کرده است.
دکتر سرسنگی به دیدار خبرنگاران رفت
دکتر مجید سرسنگی دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شب گذشته، در محل روابط عمومی مجموعه تئاترشهر با خبرنگاران دیدار کرد.
گرچه این دیدار در ساعت شروع اجرای "ننه دلاور" در تالار وحدت انجام شد و بیشتر خبرنگاران در روابط عمومی حضور نداشتند اما حاضران مجال یافتند فارغ از فشارها و شتاب‌های معمول جشنواره، با وی گفتگو کنند.
پذیرایی رایگان از خبرنگاران در دو روز پایانی جشنواره
روز گذشته از سوی مسئول روابط عمومی مجموعه تئاترشهر اعلام شد که خبرنگاران می‌توانند با کارت جشنواره خود در دو روز پایانی جشنواره از بوفه تئاترشهر به طور رایگان استفاده کنند. البته در ایام جشنواره روابط عمومی تئاترشهر مطابق برنامه معمول خود با چای و نسکافه از خبرنگاران پذیرایی می‌کرد اما استفاده از کارت جشنواره اقدامی است که ستاد برگزاری در روزهای پایانی برای رفاه حال خبرنگاران انجام داده است.
"کلبه عموتم" و استقبال مخاطبان
نمایش "کلبه عموتم" به کارگردانی بهروز غریب‌پور چهار روز است در فرهنگسرای بهمن با استقبال خوب تماشاگران اجرا می‌شود.
تالار شهید آوینی با ظرفیت بیش از پانصد تماشاگر در حالی میزبان نمایش "کلبه عموتم" است که علی‌رغم دوری راه و تمرکز مخاطبان جشنواره در سالن‌های مرکز شهر این نمایش توانسته تماشاگران بسیاری را پذیرا باشد. این نمایش پس از جشنواره تئاتر فجر در همین سالن اجرای عمومی خود را ادامه خواهد داد.