ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

داود فتحعلی‌بیگی”پیام آفتاب” را برای جشنواره عروسکی آماده می‌کند

 

داود فتحعلی‌بیگی طرح نمایشنامه”پیام آفتاب” نوشته خودش را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران پیشنهاد داد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، فتحعلی‌بیگی در این طرح نمایشنامه به یک قصه فولکلور می‌پردازد که زیربنای آن بحث تقدیر است. نمایش درباره پادشاهی است که دارای فرزند نمی‌شود.
داود فتحعلی‌بیگی درباره شیوه اجرایی این نمایش گفت:«در این نمایش از دو تکنیک خیمه شب بازی و سیاه بازی استفاده خواهیم کرد. در واقع بازی بازیگران با عروسک‌های خیمه پیوند می‌خورد. بخش‌هایی که تخیلی هستند با عروسک و بخش‌هایی که نیاز به بازی زنده دارند به وسیله سیاه‌باز بازی می‌شوند.»
وی با اشاره به این که نمایش ظرف یک ماه آماده می‌شود درباره همکاران فعلی خود در این نمایش گفت:«تا این لحظه ساسان مهرپویان به عنوان عروسک گردان و کارگردان مشترک با من همکاری می‌کند. اما به دیگر افراد گروه هنوز فکر نکرده‌ام.»
این کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش”پهلوان کچل و اژدها” را با تکنیک خیمه شب بازی روی صحنه برده و سال‌ها روی گونه‌های مختلف نمایش سنتی ایرانی کار کرده درباره جشنواره تئاتر عروسکی گفت:«در مجموع تئاتر عروسکی در همه گونه‌ها بسیار مظلوم است و خیمه شب بازی از همه گونه‌ها مظلوم‌تر.»