ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

ART NEWS

موسسه فرهنگی هنری ســـــرای هنــــر مازنــد

پیام قالیباف شهردار تهران به هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان

 
قالیباف شهردار تهران
 
راز و رمز پویایی هنر و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه‌های شهودی، معرفت، کیمیایی است که آسمان هنر و برکت سیما و سیره نورانی انبیا و اولیا انسان در بند خاک را به معراج حضور می‌خواند. خوانی از گستره اندیشه‌های ملکوتی و جاذبه‌ای از خلقتی کریمانه، آیتی است تا دل آینه‌گون هنر، مظاهر اسماء الهی را در تمسک به حمایت سراسر نور و عصمت بانوی چراغ و آب و آینه به صحنه‌های نمایش می‌کشاند.
چه موهبتی از این فراتر تا اصحاب اندیشه و هنر در فرصتی پرقدر و تأمل در ایامی مبارک که مقارن با تولد کوثر خاندان عصمت و طهارت است پیام‌آور حکمت و هنر و معنویت باشند. بهره‌مندی از سرچشمه فیاض فضیلت و عشق و ایمان، چون گنجی بی‌پایان سرآغاز آفرینش‌های مدام و پیوسته‌ای است که آدمی در سایه پرخیر و برکت آن به فضایی بهشتی رهنمون شده و قلب و عقل زنگار گرفته جهان امروز را به تمنای تعالیم الهی صیقل داده و صفای هنر قدسی را در صحنه‌های هنر والای نمایش پرتوافشان می‌سازد و چه خرم هنری که از چشمه‌های گوارای معارف فاطمی سیراب شود و چه زیبا هنری که قبای پرنیانی‌اش به عطر و بوی گلستان شریعت جعفری معطر شود و چه تئاتر باشکوهی که سنگ بنای آن با هویت و فرهنگ و سروش معنوی، الهام‌بخش تماشاخانه‌های پاکی و قداست باشد.
جای بسی خوشوقتی است که به اهتمام مجدانه هنرمندان متعهد تئاتر کشور و تولیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور صمیمی و همدل هنرمندان این رشته، هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان با نام و یاد آن بانوی بزرگوار که همواره الگوی وفاداری ایمان و پاکدامنی بوده دیگر بار رقم می‌خورد و اهل هنر به پاسداشت آن کانون رحمت، نقشی از رهپویی صراط شریفه آن سرور پاکان و خوبان را به تشنگان فرهنگ حقیقی نوید می‌بخشند. بانوی بی‌نشان که جهان و هستی از آیات و نشانه‌های او سرشار است و در حوزه معرفت و دین همواره چون نگینی بر حلقه گرمابخش شور و شعور و دینداری بوده است. بی‌شک رهپویی و تأسی هنرمندان ما در پرداختن به مسایل بانوان چنانچه با طی مراحل معنوی و تلاش و تکاپو در مسیر صفات و سیره آن اسوه و طهارت باشد ارج و منزلتی ماندگار یافته و تلألو مهر و ایمان را در دل‌ها و دیدگان مخاطبان متجلی خواهد ساخت.
 
نظرات 1 + ارسال نظر
پگاه اریان (وبلاگ سارا صولتی) سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:52 ب.ظ http://tarmita.blogfa.com

وبلاگتون زیباست و مطالبش خواندنی...
در ضمن خوشحال میشیم قدم رنجه کنید و آغاز رمان هجده هزار صفحه ای سی جی ام: ویگو مورتنسن نوشته سارا صولتی را مطالعه کنید. این براستی باعث افتخار ماست که "شما" هم آن را بخوانید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد